جام سرا

ساخت وبلاگ

به گزارش جام جم سرا ، دلش برای جوانی اش می سوخت چراکه احساس می کرد روزهایی که باید عاشقانه سپری شود جلوی چشمانش می سوزد و نمی تواند مانع آن بشود. بارها تصمیم گرفته بود که زندگی اش را اصلاح کند؛ اما موفق نشده بود. این داستان واقعی زندگی زنی 30 ساله است که در ادامه گوشه ای از آن را می خوانید.

خانمی 30 ساله ام و در خانواده ای متوسط به دنیا آمدم. تقریبا 10 سال از شروع زندگی مشترکم می گذرد و روزهای تلخ و شیرین زیادی را سپری کرده ام. روزهای ابتدایی زندگی من و شوهرم با علاقه شروع شد؛ اما حالا و بعد از سال ها زندگی مشترک شرایط فرق کرده است. اکنون، یک پسر 5 ساله دارم که همه هستی من و امیدم برای ادامه زندگی است. شوهرم به من توجهی ندارد؛ اما پسرمان را دوست دارد و خیلی بیش تر از من به او، نیازها و خواسته هایش توجه می کند. همچنین شوهرم به خانواده اش و همسران برادرانش خیلی احترام می گذارد؛ اما به من نه. به نظرم همین بی توجهی ها و بی احترامی هایش باعث شده است برادرانش و خانواده اش هم به من بی احترامی کنند؛ اما برای شوهرم این موضوع مهم نیست.

بازسازی روابط زوجین، سخت اما شدنی

رضا زیبایی، روان شناس بالینی در این باره اینگونه توضیح می دهد:

یکی از شایع ترین مشکلات بین زوجین به خصوص پس از چندین سال زندگی مشترک، کاهش توجه هدفمند و خاص به یکدیگر است که معمولا خانم ها در قیاس با آقایان به این بی توجهی واکنش بیشتری نشان می دهند به ویژه اگر به همسرشان وابستگی عاطفی نیز داشته باشند؛ البته واکنش آقایان بیشتر به صورت درون ریزی است تا کلامی.

کته ای که در داستان زندگی مشترک این زوجین، قدری سوال برانگیز است این است که همسر این خانم با بیشتر افراد رابطه معمول و مقبولی دارد جز خانم اش. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این آشفتگی فقط مختص رابطه فی مابین زن و شوهری است؛ البته اگر این فرض، اشتباه باشد، مسئله فقط مختص زوج نیست چراکه شوهر با دیگران نیز مشکل ارتباطی دارد.

با این حال و اگر فرض اول را صحیح بدانیم، مسائلی که در داستان طرح شده فرع بر موضوع و در واقع نتیجه آشفتگی رابطه بین زوجین است. یکی از زوجین به دیگری توجه نمی کند و به طور معمول، به دیگران توجه می کند و این برای هر همسری آزاردهنده است؛ ولی مشکل اصلی توجه همسر به دیگران نیست؛ بلکه چرایی بی اعتنایی شکل گرفته بین آن هاست. حال اگر این گونه به این مسئله توجه کنیم، بهتر می توانیم به علت ها توجه بکنیم و نه معلول ها.


دلایل بی توجهی به همسر از ابتدا

اگر فردی از ابتدا و این گونه نسبت به همسرش بی توجه باشد، چندین فرض وجود دارد که اهم آن ها عبارت است از:

*ازدواج از سرناآگاهی و بی تجربگی.


*ازدواج هایی که صرفا به توصیه مادر و پدر یا فرد دیگری رخ می دهد که بعد از مدتی فرد معمولا به نامتناسب بودن انتخاب و بی میلی خود پی می برد؛ البته برخی افراد در ابتدا چندان بی میلی نشان نمی دهند؛ بلکه با بالا رفتن سن و بروز برخی اصطکاک های معمول بین زوجین این بی میلی به طور جدی خود را نشان می دهد و حتی ابراز می شود که پایین ترین سطح آن بی توجهی و بی اعتنایی است و بالاترین آن تهدید به طلاق و متاسفانه در برخی موارد اقدام به آن است.

*ازدواج از سر ترحم به طرف مقابل.

*فرد با سرمایه عشق و علاقه طرف مقابل و به خاطر این که او به این ازدواج علاقه مند است و نه خودش، دست به این کار می زند. شراکتی که متاسفانه در آن، فقط یک شریک سهم هر دو طرف را متحمل شده است!


راه حل در این شرایط چیست؟

شاید تصورکنید که چنین زوجینی راه به جایی نخواهند برد و تحمل یا جدایی حاصل این ازدواج خواهد بود. بله، برخی از آن ها متاسفانه همین مسیر را انتخاب می کنند؛اما برخی به مدد متخصص و روانشناس خانواده فرا می گیرند که این بار خود عامل بر زوجیت خود باشند، درست مثل این که دوباره همسر خود را انتخاب می کنند و آرام آرام یکدیگر را پیدا می کنند.

در واقع این انتخاب من است که تعهد و توافق را به همراه دارد و بالعکس یک رابطه تحمیلی، تحمل و تردید مکرر را در پی دارد، همان که خانم داستان ما از آن به بی توجهی و سردی در رفتار همسرش یاد کرد.

درخور توضیح است که پیش نیاز شکل گیری رابطه ای نو و تازه مبتنی بر انتخاب اکنون خود زوج، نبودن متغیرهای قدیم و جدید بازدارنده و تخریب کننده رابطه اعتماد آمیز بین آن هاست؛ برای مثال بی وفایی و بی تعهدی عاملی جدی در تخریب رابطه و مانع از سرگیری آن می شود.


دلایل بی توجهی به همسر بعد از چندین سال

اما اگر همسر فردی از ابتدا سرد و بی اعتنا نبوده است و در واقع ازدواج بر اساس فرض های مطرح شده، تا قبل از این انجام نگرفته است؛ بلکه کاملا آگاهانه و عاشقانه بوده و حالا بعد از سال ها موج بی توجهی را می بیند و احساس می کند، دلایل دیگری بر موضوع مترتب است که معمول ترین و شایع ترین آن ها عبارت است از:

الف) حساس شدن بر کنش ها و رفتارهای والدین و اعضای خانواده های یکدیگر. «پدرت چرا این حرف را زد؟»، «مادرت یا خواهرت چرا احترام کافی و در شان من، به من نمی گذارند؟»، «چرا به خواهر و برادرت بیشتر دادند به ما کمتر؟» و مواردی از این قبیل که همگی با پذیرش یک اصل از سوی زوج رو به بهبود می گذارد.

اصلی که می گوید: «رفتار والدین و اعضای خانواده همسر هیچ ربطی به خود وی ندارد.» البته که رفتار والدین بر روابط زوج تاثیر گذار است؛ ولی وقتی که از همسر خود انتظار تغییر دادن والدین یا خواهر و برادرش را داشته باشید، مشکل ایجاد می شود.


ب)موضوع دیگر وجود روابط مالی مبهم زوج با یکدیگر یا با اقوام درجه یک است. زن و شوهری که هر دو درآمدهای مجزا دارند؛ ولی هزینه های مشترک، بی شک اگر در نحوه هزینه کرد مشترک از دو درآمد، مهارت کافی نداشته باشند تداخل مسائل عاطفی با مسائل مالی ایجاد می شود و نتیجه ای جز سردی و بی اعتنایی زوج نسبت به هم را در پی ندارد و متاسفانه گاهی این امر، بدون هیچ واکنش مشخصی از سوی طرفین یا فرد قربانی سال ها مسکوت می ماند و به طور نامحسوس باعث رنجش و عصبیت طرف مقابل می شود؛ بنابراین اگر به این امر مبتلا هستید تنها علاج، ایجاد صندوق مشترک است که هر یک درصدی از حقوق را که مورد توافق قرار گرفته، در صندوق بگذارید و از آن هزینه کنید.


ج)نبود کفویت بین زوج. کفو در لغت به معنای نظیر و شبیه است و در ازدواج بدین معناست که میان زن و شوهر باید تا حدی شباهت وجود داشته باشد؛ برای مثال یک زن مذهبی با یک مرد غیر مذهبی نمی تواند کنار بیاید، یا یک مرد برونگرا با یک زن خیلی درونگرا مشکل زیادی خواهند داشت یا زوجی که از نظر فرهنگی و قومیت خیلی با هم فرق دارند احتمال وقوع اختلافات زناشویی در بین آن ها به شدت زیاد است. چنین زوجینی، اگر قصد ادامه دادن دارند برای کاهش مشکلات باید یاد بگیرند که با تفاوت های یکدیگر سازگار شوند نه این که آن ها را موضوع اختلاف کنند که این امر کار چندان ساده ای نیست؛ ولی شدنی است.

منبع : روزنامه خراسان

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:46

به گزارش جام جم سرا، کتاب خواندن فوق‌العاده است، اما در زمان خوردن صبحانه بهتر است یک مطلب کوتاه بخوانید.


۱. در زمینه‌ فرآیندهای فکری تعلیم ببیند.

۲. اطلاعات زیادی داشته باشد.

۳. روی ایده یا مشکل خاصی تمرکز کند.

برای مثال توماس ادیسون قادر بود روی لامپ برق خود فکر کند زیرا:

۱. او یک متفکر منطقی تعلیم‌دیده بود.

۲. اطلاعات زیادی درباره‌ مهندسی الکترونیک داشت.

۳. روی مشکل خاصی تمرکز کرده‌بود.

در ادامه فهرستی می‌بینید از کارهایی که با انجام روزانه‌ی آنها ذهن‌تان هوشمند‌تر می‌شود.

۱. ظرف ۳۰ دقیقه‌ بعد از بیدار شدن دو لیوان آب بنوشید

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند

از آن‌جا که ساعت‌ها خواب بودید، بدن‌تان به مدت ۶ تا ۹ ساعت هیچ آبی دریافت نکرده‌است. آب برای تصفیه‌ی بدن، از بین بردن مواد زائد و حفظ تعادل مایع بدن ضروری است. دو لیوان بزرگ آب، میزان "کسری آب بدن‌تان در زمان خواب" را جبران می‌کند. مطالعه روی کودکان نشان می‌دهد نوشیدن آب بیش‌تر، توانایی آنها را برای انجام کارهای ذهنی افزایش می‌دهد. مطمئن شوید که مغزتان در آغاز روز کم آب نباشد.

۲. خلاصه‌ یک کتاب را در زمان خورن صبحانه بخوانید

کتاب خواندن فوق‌العاده است، اما در زمان خوردن صبحانه بهتر است یک مطلب کوتاه بخوانید. به جای خواندن مقالات خبری که تاثیر کمی روی زندگی یا هوش شما دارند، خلاصه‌ای از کتاب‌های پرفروش را بخوانید. می‌توانید خلاصه‌ی کتاب‌ها را به شکل زیر پیدا کنید:

  • عنوان کتاب را + خلاصه در گوگل جست‌وجو کنید، مثلا " هفت عادتی که آدم‌های بسیار موثر دارند خلاصه‌."
  • از وب‌گاه‌هایی که خلاصه‌ی کتاب‌ها را به اشتراک می‌گذارند مانند بلینک‌سیت یا گِت‌ابسترکت استفاده کنید.

۳. در رفت‌ و آمدهای روزانه‌تان به پادپخش‌ها یا کتاب‌های صوتی مهیج گوش بدهید

حتی اگر مثل من فقط ۱۰ دقیقه سوار بر دوچرخه باشید، در تلفن همراه‌تان فایل‌های صوتی بریزید که به ذهن هیجان می‌دهند. منابع زیر می‌توانند مفید باشند:

  • تد تاکس (TED Talks) (ابزارک این وب‌گاه اجازه می‌دهد فایل‌های صوتی را پیش‌فروبارگذاری کنید و بنابراین حافظه‌ی گوشی‌تان اشغال نمی‌شود).
  • وب‌گاه بلینک‌سیت (Blinksit) برخی از خلاصه‌ها‌ی‌اش را به صورت صوتی ارائه‌ می‌دهد.
  • کتاب‌های صوتی که می‌خرید.
  • پادپخش نویسنده‌های مورد علاقه‌تان

۴. زمان انجام کار چای سبز بنوشید

کافئین آدم‌ را مضطرب می‌کند، اما چای سبز (به خصوص چای ماتچا[پودر چای سبز مرغوب-م]) حاوی ال‌تیانین است. این اسید آمینه سبب افزایش امواج آلفا در مغز می‌شود. این یعنی درحالی که قهوه اضطراب ایجاد می‌کند، چای سبز مرغوب بدون ایجاد خواب‌آلودگی، تمرکز و آرامش به بار می‌آورد. به همین دلیل است که ال‌تیانین به عنوان مکملی برای کمک به آرامش و افزایش سلامت قلب و عروق در دسترس است.

۵. در طول روز چرت بزنید

چرت زدن ذهن‌تان را تازه می‌کند. ثابت شده‌است که چرت زدن هنگام یادگیری، سرعت یادگیری را افزایش می‌دهد. ذهن شما ریتمی دارد که تعیین می‌کند کی خواب‌آلوده است و کی نیاز به خواب دارد:

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند


همان‌طور که می‌بینید به طور میانگین آدم‌ها بین ۱۲ ظهر تا ساعت ۴ بعد از ظهر بیش‌تر از معمول احساس خواب‌آلودگی دارند. چرت زدن در این چند ساعت عالی است و هوشیاری و بهره‌وری شما را برای باقی روز افزایش می‌دهد. شخصا نتیجه‌ی خوبی از چرت بعد از کار در حدود ساعت ۶ عصر نیز گرفته‌ام.

۶. در طول روز شکر نخورید

درحقیقت اگر می‌توانید کلا مصرف شکر را قطع کنید. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید آن را کنار بگذارید، سعی کنید در زمان انجام کارهایی که نیاز به تمرکز دارند شکر نخورید. بالا رفتن میزان شکر و متعاقب آن پایین آمدن‌اش باعث می‌شود مغزتان هوشمندانه عمل نکند. چیزی که تاثیر خیلی خوبی دارد، اسید آمینه است. بکوشید به جای خوراکی‌های شیرین برای ناهار، مواد غذایی غنی مانند ماهی یا تخم‌مرغ مصرف کنید.

۷. بیش‌تر از یکی دوبار در روز به شبکه‌های اجتماعی و وب‌گاه‌های تفریحی سر نزنید

مغز با اطلاعاتی که شما برایش می‌فرستید سازگار می‌شود. اگر آن را با اطلاعات غیر مهیج یا اطلاعاتی که سریع تغییر می‌کنند، به توپ ببندید تمرکزتان از بین خواهدرفت. با ارسال مطالب مهیج، عملکرد مغزتان را سطح بالا نگه دارید. اگر حس می‌کنید کمی تعلل لازم است، یک زمان‌سنج تنظیم کنید و اجازه ندهید تمام وقت‌تان صرف چرخیدن در وب‌گاه‌ها شود.

۸. به جای تماشای سریال یا فیلم سینمایی، بازی‌های کامپیوتری انجام بدهید

تماشای تلویزیون یک عمل منفعلانه است. مغز شما اطلاعات مصرف می‌کند، اما با آن تعامل ندارد و آن را پردازش نمی‌کند. این سرگرمی را با بازی کردن جایگزین کنید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که حتی یک بازی ساده مثل قارچ‌خور تاثیر بسزایی روی شکل‌پذیری (انعطاف‌پذیری) مغز دارد.

پژوهش دیگری تحت پوشش فوربز همین نتیجه را ارائه می‌دهد. به جای این‌که اجازه بدهید مغزتان منفعلانه به خواب برود، آن را در هر جا که می‌توانید فعالانه درگیر کنید.

۹. به جای تماشای تلویزیون، کتاب بخوانید

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند

خواندن کتاب نیز مانند انجام بازی‌های کامپیوتری یک فعالیت پویا برای مغز است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای تماشای تلویزیون باشد. درحالی‌که تماشای ویدئوهای تلویزیونی استفاده‌ی منفعل از اطلاعات است، خواندن کتاب مغزتان را ملزم می‌کند از آن‌چه می‌خوانید، تصاویر ذهنی بسازد.

۱۰. کمی کار برنامه‌ریزی بکنید

برنامه‌ریزی یک روش عالی است برای این‌که یاد بگیریم منطقی و طبق الگو فکرکنیم. سابقا یادگرفتن برنامه‌نویسی دشوار بود اما با وجود وب‌گاه‌های رایگانی مثلِ "کدآکادمی" Codeacademy و پلت‌فرم‌های رایگان یا پولی مانند "یودمی" Udemy، یادگرفتن آن بسیار آسان و جالب است. آن را این کار را مرحله‌ی بعد پازل‌ فرض کنید مزیت دیگر یادگرفتن برنامه‌نویسی در اوقات فراغت، بالا رفتن شانس استخدام شما در بازار کار است.

۱۱. زمان آشپزی تدتاکس TED talks تماشا کنید

آماده کردن شام زمان فوق‌العاده‌ای برای پیگیری جدیدترین‌ پیشرفت‌ها در حیطه‌ی فناوری، آموزش و طراحی (تد دات کام) است. به این صورت زمانی را که می‌تواند از دست برود تبدیل به یک برحه‌ی زمانی جذاب و مهیج می‌شود. این کار مانند تماشای اخبار است، با این تفاوت که شما صحبت‌های الهام‌بخش‌ترین شخصیت‌ها را تماشا می‌کنید.

۱۲. چند تمرین ورزشی ساده در طول روز انجام بدهید

ذهن و بدن به شدت به هم مرتبط هستند. آمادگی جسمانی به عملکرد بهتر ذهن کمک می‌کند. البته برای رسیدن به این مزیت نیاز نیست هر روز به باشگاه بروید (هرچند چنین چیزی برای‌تان غیرممکن هم نیست). انجام حرکت شنا در طول روز و پیاده‌روی یا بالا رفتن از پله تاثیر بسزایی دارد. سعی کنید حدودا هر ساعت یک کار فیزیکی انجام بدهید، حتی اگر این کار بلند شدن از جا، کمی کش دادن بدن و سفت کردن عضلات تا جایی که می‌توانید و به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه باشد.

۱۳. زمان‌تان را با آد‌م‌های باهوش‌تر سپری کنید

عادات اجتماعی مسری هستند. این یک حقیقت معروف در علم است که مثلا چاقی از طریق شبکه‌های اجتماعی گسترش می‌یابد. عادات و الگوهای کسانی که وقت‌تان را با آنها می‌گذرانید به شما سرایت می‌کند. وقت خود را با آدم‌های باهوش بگذرانید تا از آنها سود ببرید.

۱۴. با آدم‌هایی که مخالف شما هستند صحبت کنید

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند

با آدم‌هایی که روی موضوع خاصی با شما توافق نظر ندارند، وارد بحث شوید (دوستانه). بحث با آنها باعث می‌شود که شما:

۱. قدرت استدلال خود را قوی‌ترکنید.

۲. یا متقاعد شوید که اشتباه می‌کنید.

در هر دو صورت برنده شما هستید. در مورد اول شما شخص دیگر را با استدلال کردن متقاعد می‌کنید و در مورد دوم، منطق نادرستی که قبلا داشتید از بین می‌رود.

۱۵. در طبیعت قدم بزنید

قدم زدن در طبیعت چند مزیت دارد:

-گیاهان اکسیژن تولید می‌کنند، بنابراین اکسیژن زیادی در طبیعت وجود دارد.

-ذهن انسان در میان گیاهان آرام می‌شود

-قدم زدن برای گردش خون شما مفید است

قدم زدن در پارک هنگام ناهار تا حد زیادی کمک‌تان می‌کند باقی روز را هوشمندانه‌تر کار کنید.

۱۶. یک دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشید

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند

آدم‌های دارای ذهن‌ بزرگ، مانند لئوناردو داوینچی، همیشه یک دفترچه یادداشت به همراه دارند. آنها این دفترچه را برای یادداشت کردن ایده‌ها، طرح‌ها و سوالات‌شان استفاده می‌کنند تا بتوانند بعدا آنها را مرور کنند. داشتن یک دفترچه‌ی کوچک و نوشتن مطالب جالب، تا حد زیادی کمک‌تان می‌کند کنجکاوی و یادگیری منطقی را در خود بهبود بدهید.

۱۷. 10 دقیقه در روز را برای برنامه‌ریزی فردا استفاده کنید

با برنامه‌ریزی فردا، یک روز قبل برای شروع روز خود برنامه دارید. این کار باعث می‌شود بسیار کارآمدتر باشید. بسیاری از آدم‌ها کل روز را مشغول انجام کار هستند، اما در واقع کارآمد نیستند. بخش مهمی از باهوش بودن این است که بدانیم سخت کار کردن نسبت به هوشمندانه کار کردن در درجه‌ی دوم اهمیت قرار دارد. کارهای مهم‌ را از قبل مشخص کنید.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:55

به گزارش جام جم سرا، گرچه چنین اکسیری هنوز کشف نشده و هر سال به جمع محققان ناکامی که از پس ساخت این داروی حیات‌بخش برنیامده‌اند، اضافه می‌شود، اما بررسی‌های پژوهشگران تا امروز چندان هم در این زمینه بی‌نتیجه نبوده‌ است. محققان می‌گویند اضافه کردن چند شمع به شمع‌های کیک تولدتان، به معجون عجیب و غریبی نیاز ندارد. از نظر آنها اگر توصیه‌هایی که در ادامه آورده‌ایم را به کار ببندید، می‌توانید بین یک تا 15سال بیشتر عمر کنید.

یک سال عمر بیشتر با...

خوردن شکلات کاکائویی

دور آبنبات‌هایی که تنها با آب و شکر و اسانس درست شده‌اند را خط بکشید و اگر می‌خواهید از مصرف یک خوراکی شیرین لذت ببرید، سراغ شکلات‌های کاکائویی بروید. به نوشته دیلی میل، محققان دریافته‌اند که مصرف شکلات هم می‌تواند یکی از راز‌های طولانی شدن عمر باشد.

آنها براین باورند که اگر برای دو هفته، ‌هر روز 40گرم شکلات سیاه میل کنید، میزان هورمون استرس تولید شده در بدن‌تان کم می‌شود و ناامیدی و افسردگی هم سراغ‌تان نمی‌آید. گذشته از این، به گفته محققان افرادی که شکلات می‌خورند تقریبا یک سال از دیگران عمر می‌کنند و مصرف این خوراکی محبوب باعث طولانی‌شدن عمرشان می‌شود. البته پژوهشگران این واقعیت را هم اعلام می‌کنند که مصرف شکلات بیشتر از زن‌ها روی مردها تاثیر می‌گذارد.

2/2سال عمر بیشتر با...

ماهی‌خوار شدن

ماهی یک‌بار کافی نیست. برای طولانی شدن عمرتان باید هر هفته و حتی هفته‌ای چند بار غذاهای دریایی میل کنید. محققان در بررسی‌های‌شان دریافته‌اند کسانی که امگا3 زیادی وارد بدن‌شان می‌کنند به‌طور میانگین 2/2 سال از دیگر افراد بیشتر زندگی می‌کنند.

به نوشته ساینس دیلی، این افراد 27درصد کمتر با خطر مرگ زودرس روبه‌رو هستند و به احتمال 37درصد کمتر از کسانی که زیاد امگا3 مصرف نمی‌کنند، دچار مشکلات قلبی و عروقی می‌شوند. محققان بر این باورند که امگا3 سلول‌های بدن را تقویت می‌کند، عفونت‌ها را از بین می‌برد و با تقویت استخوان‌ها، کاهش فشارخون و بهبود بخشیدن به ریتم ضربان قلب عمر شما را طولانی می‌کند.

6سال عمر بیشتر با...

هفته‌ای یک‌بار دویدن

می‌دانیم که صبح سر کار می‌روید و بعد از تاریک شدن هوا برمی‌گردید. در چنین شرایطی انتظار نداریم که بعد از تمام شدن کارتان سری به باشگاه محله‌تان بزنید و ورزش کنید. ما تنها از شما می‌خواهیم آخر هفته‌ها و برای یک‌بار در هفته، کمی بدوید. دیلی میل از زبان محققان دانمارکی نوشته است که دویدن به مدت یک ساعت در هفته طول عمر انسان را 6سال بیشتر می‌کند.

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد دویدن آهسته یا متوسط به مدت یک یا دو ساعت در هفته طول عمر مردان را 2.6سال بیشتر و عمر زنان را 6.5سال طولانی‌تر می‌کند. محققان می‌گویند همین میزان دویدن خطر مرگ زودرس را تا 44درصد کاهش می‌دهد.

7سال عمر بیشتر با...

25دقیقه پیاده‌روی روزانه

مواد لازم برای نمردن!


اگر محل کارتان به خانه‌تان نزدیک است، با یک تیر دو نشان بزنید و پیاده به خانه برگردید. با این کار نه‌تنها هزینه رفت‌وآمد‌تان را پایین می‌آورید، بلکه 7سال هم به عمرتان اضافه می‌کنید. به نوشته هلث، محققان معتقدند هر روز پیاده‌روی کردن، حتی اگر 25دقیقه به طول بینجامد، باعث طول عمر می‌شود.

به گفته آنها 25دقیقه راه رفتن سریع روزانه شاید تاثیر خارق‌العاده‌ای روی کاهش وزن و آب شدن چربی‌های دور کمر شما نداشته باشد و تنها کمی لاغرتان کند اما طول عمرتان را بین سه تا هفت سال بیشتر می‌کند. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد که تنها 20دقیقه پیاده‌روی روزانه میزان مرگ‌ومیر را در افراد با وزن متناسب و حتی در افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند را 20درصد کاهش می‌دهد.

12سال عمر بیشتر با...

ترک این عادت‌ها

نمی‌توانید قاطعانه بگویید که تنها با ایجاد یک تغییر در زندگی‌تان عمر نوح پیدا می‌کنید و از مرگ فاصله می‌گیرید. محققان می‌گویند درست است که همه راه‌های گفته شده باعث بیشتر شدن عمرتان می‌شود اما اگر می‌خواهید سالم، جوان و البته زنده بمانید، باید دور این عادت‌های مخرب را خط بکشید. به نوشته رویترز، محققان معتقدند اگر سراغ سیگار و نوشیدنی‌های الکلی نروید، تنبلی و کم‌تحرکی را کنار بگذارید و رژیم غذایی سالمی را هم انتخاب کنید، 12سال بیشتر عمر می‌کنید.

15سال عمر بیشتر با...

روزی نیم ساعت باشگاه رفتن

اگر امکانش را دارید، برای 20 تا 30دقیقه در روز هم که شده، ورزش کنید. درست است که هفته‌ای یک بار دویدن و روزی نیم ساعت پیاده‌رفتن عمر شما را طولانی می‌کند اما محققان می‌گویند اگر تنها 30دقیقه زمان ثابت را به ورزش کردن اختصاص دهید، عمرتان 15سال طولانی‌تر می‌شود. به نوشته رویترز، محققان بر این باورند که اگر هفته‌ای چهار بار به مدت 20 تا 30دقیقه با فعالیت متوسط ورزش کنید، عمرتان 15سال طولانی‌تر می‌شود.

15درصد عمر بیشتر با...

7ساعت در شب خوابیدن

اگر عادت کرده‌اید شب‌ها 5ساعت یا کمتر بخوابید، باید بپذیرید که احتمال رسیدن‌تان به روزهای پیری چندان زیاد نیست. به نوشته ساینس دیلی، محققان می‌گویند کسانی که خواب کافی ندارند یا به‌خاطر دچار شدن به اختلالات خواب نمی‌توانند شب تا صبح با آرامش چشم‌های‌شان را ببندند و خواب بروند، عمری کوتاه خواهند داشت.

از نظر آنها این افراد با چنین عادت‌ها یا مشکلاتی 15درصد از عمر خود کم می‌کنند، درحالی که اگر به اندازه کافی، یعنی 8-7 ساعت در شب بخوابند، می‌توانند از طولانی شدن عمرشان مطمئن شوند. از نظر پژوهشگران آدم‌هایی که به اندازه کافی استراحت می‌کنند، عمر طولانی‌تری هم دارند.

نگاهی به ارقامی که در این مطلب آورده‌ایم بیندازید. شما کدام یک از راه‌های گفته شده را می‌توانید برای طولانی کردن عمرتان امتحان کنید؟ اگر به عددی که برای افزایش عمرتان با کمک این راه‌ها محاسبه کرده‌اید راضی نیستید، می‌توانید توصیه‌های زیر را هم انجام دهید:

مواد لازم برای نمردن!


هفته‌ای سه روز غذای تند بخورید

اگر هر هفته یک یا دو روز غذای تند میل کنید، در مقایسه با کسانی که کمتر از یک بار در هفته غذای تند می‌خورند، ۱۰درصد احتمال مردن‌تان پایین‌تر می‌آید. محققان می‌گویند کسانی که در بررسی‌های‌شان سه روز یا بیشتر در هفته غذاهای تند مصرف می‌کردند در مقایسه با آنهایی که کمتر از یک بار در هفته سراغ این غذاها می‌رفتند، ۱۴درصد کمتر با احتمال از دست دادن جان‌شان روبه‌رو بوده‌اند.

بادام‌زمینی بخورید

اگر به بادام‌زمینی و ترکیب‌هایی که با آن درست می‌شود حساسیت ندارید، از همین امروز سراغ آجیل‌فروشی سر راه‌تان بروید و یک کیسه بزرگ بادام‌زمینی بخرید. محققان می‌گویند این دانه خوش‌طعم خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

در‌صورتی که به‌خاطر ارث خانوادگی یا مشکلات خاص سلامت‌تان در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارد، حتما این توصیه را جدی بگیرید و جان‌تان را نجات دهید.

نان سبوس‌دار بخورید

به جای اینکه خودتان را با نان لواشی که از آرد سفید و بدون سبوس درست می‌شود سیر کنید، از امروز جایی برای نان‌های سبوس‌دار در سفره‌تان باز کنید. محققان می‌گویند در نان سبوس‌دار ماده‌ای وجود دارد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را پایین می‌آورد. پس برای سالم نگه داشتن قلب‌تان و طولانی کردن عمر خود، تنها به مصرف بادام‌زمینی اکتفا نکنید و از نان‌های سبوس‌دار هم در تغذیه روزانه‌تان استفاده کنید.

باهوش‌ها بیشتر زنده می‌مانند

تست هوش بدهید

برای تخمن زدن عمرتان سری به یکی از مراکز روانشناسی بزنید. بله تعجب نکنید! شما با انجام یک تست هوش می‌توانید بفهمید که چقدر با خطر جوانمرگ شدن روبه‌رو هستید، چراکه از نظر محققان آدم‌های باهوش عمر طولانی‌تری دارند و کم‌هوش‌ها زودتر می‌میرند.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:55

به گزارش جام جم سرا،​ مواد غذایی که سبب خستگی می شوندهیچ چیز بهتر از یک خواب نیمروز طولانی بعد از یک وعده غذایی بزرگ وجود ندارد نگران نباشید شما که تنبل نیستید معلوم است که یک دلیل بیولوژیکی برای آن وجود ندارد! هنگامی که شما یک وعده غذایی بزرگ مصرف می کنید بدن شما به حالت استراحت و هضم می رود خوردن باعث یک واکنش زنجیره ای در مغز شما برای هدایت جریان خون و انرژی جهت هضم و جذب مواد غذایی برای استفاده در بدن می شود.


دزیره نیلسن، یک متخصص تغذیه می گوید: در طول هضم غذا، بدن شما مواد مغذی موجود در مواد غذایی را تجزیه می کند این سبب افزایش قند خون که باعث ترشح انسولین به جریان خون توسط پانکراس می شود انسولین مقدار سروتونین و ملاتونین دو ماده شیمیایی مرتبط با خواب آلودگی در مغز را افزایش می دهد.

چه غذاهایی شما را خواب آلود می سازد

غذاهای خاصی وجود دارند که زهکشی بزرگتری بر روی سیستم بدن نسبت به دیگر غذاها دارند و سبب برداشت بیش از اندازه می شود مواد غذایی که طول می کشد تا شکسته شده و به آهستگی سبب تولید جریان ثابت از انرژی می شوند مواد غذایی که به سرعت تجزیه می شوند و بدن شما آماده برای سوزاندن آنها است و این باعث بالا رفتن سریع انرژی، سپس سبب آسیب و شما را خواب آلود می سازد.

بالا بردن گلوکز خون

نیلسن می گوید نشاسته بار قند خون بالایی داشته و یک محرک مواد غذایی پنهان شده است برنج سفید، سیب زمینی سفید له شده، آب میوه، نان سفید، کیک، دونات، آب نبات، بستنی، پودینگ و کوکی ها تمام متهم هستند این نوع از کربوهیدرات قند خون را به سرعت بالا برده و در نتیجه سبب آزادی مقدار زیادی از انسولین که پس از آن باعث سقوط قند خون شده و باعث تهی کردن سطح انرژی می شود.

کافئین

جای تعجب دارد که کافئین یک مقصر دیگری است در حالی که قهوه اسپرسو در بعد از ظهر ممکن است سبب افزایش سریع انرژی شود و می تواند شما را در دراز مدت خواب آلوده نماید در یک مطالعه در سال 2014، محققان روی 3000 دانشجوی تایلندی بررسی و کشف کردند که نوشابه های انرژی زا می توانند با احتمال بیشتری شما را در طول روز خواب آلوده کنند. آنها اضافه کردند که اثرات دراز مدت دیگری از نوشیدنی های با کافئین بالا می تواند شامل سردرد، مشکلات قلبی و حتی مرگ ناگهانی شود.

سایر دلایل خستگی بعد از غذا خوردن

گاهی اوقات شما به اندازه غذا نمی خورید و پرخوری یک بار سنگین بر روی سیستم شما قرار می دهد و واقعاً می تواند انرژی شما را تخلیه کند بسته بندی تنقلات سالم بین وعده های غذایی برای حفظ ثابت سطح انرژی و جلوگیری از پرخوری در وعده های غذایی در نظر بگیرید.

دیابت، چاقی، کم خونی، تیروئید، بیماری سلیاک، عدم تحمل غذا و آپنه خواب می تواند خواب آلودگی بعد از غذا را بدتر کند اگر شما به هر یک از این شرایط و یا دیگر بیماریهای مزمن مبتلا و بعد از غذا خواب آلوده هستید با دکتر خود صحبت کنید زیرا این مشکل می تواند یک عامل داشته باشد

مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب می تواند به چاقی منجر شود و چاقی می تواند سبب مشکلات خواب شود در حالی که عکس این چرخه می تواند سبب کاهش وزن شده و این کاهش وزن به شما در داشتن خواب بهتر شب، کمک می کند و شما را در طول روز هشیار نگه دارد.

غذاهای پر چربی

نیلسن توضیح می دهد غذاهایی که دارای محتوای چربی بالایی هستند یکی دیگر از محرک های بزرگ برای خواب آلودگی بعد از غذا هستند غذاهای سرخ شده، گوشت با چربی بالا، غذاهای روغنی سرپایی مانند ( پنیر حلقه ای، چیپس ذرت و چیپس سیب زمینی ) می توانند سبب خمیازه کشیدن شوند زیرا آنها کلید فعال سازی پاسخ سیستم هورمونی و عصبی بعد از غذا خوردن هستند.

چرا بعد از خوردن غذا احساس خستگی داریم؟

چگونه هشیار بمانیم

نیلسن می گوید: حفظ وزن سالم، انجام ورزش منظم، خواب خوب و به خوبی هیدراته ماندن، همه می تواند سطوح انرژی شما را حتی بعد از غذا بطور مداوم حفظ کند اگر شما شروع به تکان دادن سر بعد از خوردن غذا، نوشیدن یک لیوان آب و سپس بلند شدن و 20 دقیقه حرکت تفریحانه پیاده روی بعد از ناهار، سبب خارج کردن خستگی شما می شود ورزش سطح انرژی مواد شیمیایی مغز دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین را افزایش می دهد.

چگونه صحیح غذا بخوریم

البته، بهترین کاری که برای جلوگیری از کاهش مواد غذایی اواسط روز می توانید انجام دهید صحیح غذا خوردن است مجموع، غذاهای فرآوری نشده بهترین انتخاب برای سلامت کلی شما و حق انتخاب آنها را دارید و همچنین برای حفظ بدن شما در یک مسیر با سوزاندن انرژی صحیح، مناسب هستند.

دریافت پروتئین بدون چربی شبیه ماهی، گوشت بدون چربی و طیور در رژیم غذایی، همراه با چربی های سالم که در ( آوکادو، آجیل، دانه ها، زیتون، سویا، توفو ) پیدا می شوند و استفاده از مواد مغذی و فیبرهای ترکیبی از میوه ها و سبزیجات تازه، همراه با غلات کامل با هضم آهسته، به کاهش پیک قند خون و پایدار نگه داشتن سطح انرژی کمک خواهد کرد.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:55

جام جم سراجام جم سراچرا بعد از خوردن غذا احساس خستگی داریم؟با این توصیه‌ها 15 سال بیشتر عمر می‌کنید!17 کاری که شما را «باهوش تر» می کنداسیدی‌ که معده را می‌آزاردچاق می‌شوم؛ پس نمی‌خورماین کارها شما را جوان‌تر نشان می‌دهدرنگ ادرار چه اسراری را در درونتان فاش می کند؟

http://www.jamejamonline.ir Jamejam Daily Fa /Areas/Sara/Content/Theme/Default/Images/logo.png http://Jamejaonline.ir Jamejam Daily

مواد غذایی که سبب خستگی می شوندهیچ چیز بهتر از یک خواب نیمروز طولانی بعد از یک وعده غذایی بزرگ وجود ندارد نگران نباشید شما که تنبل نیستید معلوم است که یک دلیل بیولوژیکی برای آن وجود ندارد! http://jamejamonline.ir/sara/2251074443022294323/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%BA%D8%B0%D8%A7-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85%D8%9F Wed, 20 Jan 2016 14:10:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/30/635888798539012715_S.jpg تلاش‌ها برای پیدا کردن اکسیر‌هایی که قرار است آدم‌ها را جوان و سالم نگه‌ دارند، ادامه داشته و هنوز هم محققان بر این باورند که می‌توان با ساختن اکسیر حیات، به تک‌تک آدم‌ها عمر نوح داد. http://jamejamonline.ir/sara/2251065500103022346/%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-15-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF Wed, 20 Jan 2016 11:15:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/01/23/635644673694117946_S.jpg هوش انعطاف‌پذیر است و چیزهای زیادی وجود دارد که باعث تقویت آن می‌شود. http://jamejamonline.ir/sara/2251111524447656625/17-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF Wed, 20 Jan 2016 11:00:12 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/01/30/635650313880127512_S.jpg شاید برای شما پیش آمده باشد که گاهی احساس سوزش شدیدی سر دل کرده‌اید که انگار در حال گرگرفتن است و حس آزاردهنده‌ای دارد. http://jamejamonline.ir/sara/2250127950302559728/%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AF Wed, 20 Jan 2016 09:30:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/01/25/635646293027881177_S.jpg عجیب است که کسی او را هیچ زمانی در طول روز، در حال خوردن هیچ نوع خوراکی نمی‌بیند! شاید صبحانه‌ای مختصر بخورد. ناهار که نمی‌خورد و از تنقلات هم به دلیل چاق‌کننده بودن گریزان است. http://jamejamonline.ir/sara/2250667784389156411/%DA%86%D8%A7%D9%82-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D9%85%D8%9B-%D9%BE%D8%B3-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%B1%D9%85 Wed, 20 Jan 2016 08:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/30/635888510827680194_S.jpg مهم نیست که چند سال دارید، با پذیرش چند عادت سالم، پوست شما می تواند جوانتر و سالم تر به نظر برسد. در واقع با رعایت نکاتی که در این مقاله آورده ایم، ظاهری جوانتر از سن تان خواهید داشت. http://jamejamonline.ir/sara/2250095895788650778/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF Wed, 20 Jan 2016 07:35:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/08/24/635831773028748053_S.jpg رنگ ادرار نشان دهنده فعل و انفعالاتی است که درون بدنتان اتفاق می‌افتد که غیر طبیعی بودن آن می تواند زنگ خطری برای هر فرد باشد. http://jamejamonline.ir/sara/2250058445023164350/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%DA%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF%D8%9F Wed, 20 Jan 2016 00:30:00 GMT http://www.jamejamonline.i

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:35

به گزارش جام جم سرا، گرچه چنین اکسیری هنوز کشف نشده و هر سال به جمع محققان ناکامی که از پس ساخت این داروی حیات‌بخش برنیامده‌اند، اضافه می‌شود، اما بررسی‌های پژوهشگران تا امروز چندان هم در این زمینه بی‌نتیجه نبوده‌ است. محققان می‌گویند اضافه کردن چند شمع به شمع‌های کیک تولدتان، به معجون عجیب و غریبی نیاز ندارد. از نظر آنها اگر توصیه‌هایی که در ادامه آورده‌ایم را به کار ببندید، می‌توانید بین یک تا 15سال بیشتر عمر کنید.

یک سال عمر بیشتر با...

خوردن شکلات کاکائویی

دور آبنبات‌هایی که تنها با آب و شکر و اسانس درست شده‌اند را خط بکشید و اگر می‌خواهید از مصرف یک خوراکی شیرین لذت ببرید، سراغ شکلات‌های کاکائویی بروید. به نوشته دیلی میل، محققان دریافته‌اند که مصرف شکلات هم می‌تواند یکی از راز‌های طولانی شدن عمر باشد.

آنها براین باورند که اگر برای دو هفته، ‌هر روز 40گرم شکلات سیاه میل کنید، میزان هورمون استرس تولید شده در بدن‌تان کم می‌شود و ناامیدی و افسردگی هم سراغ‌تان نمی‌آید. گذشته از این، به گفته محققان افرادی که شکلات می‌خورند تقریبا یک سال از دیگران عمر می‌کنند و مصرف این خوراکی محبوب باعث طولانی‌شدن عمرشان می‌شود. البته پژوهشگران این واقعیت را هم اعلام می‌کنند که مصرف شکلات بیشتر از زن‌ها روی مردها تاثیر می‌گذارد.

2/2سال عمر بیشتر با...

ماهی‌خوار شدن

ماهی یک‌بار کافی نیست. برای طولانی شدن عمرتان باید هر هفته و حتی هفته‌ای چند بار غذاهای دریایی میل کنید. محققان در بررسی‌های‌شان دریافته‌اند کسانی که امگا3 زیادی وارد بدن‌شان می‌کنند به‌طور میانگین 2/2 سال از دیگر افراد بیشتر زندگی می‌کنند.

به نوشته ساینس دیلی، این افراد 27درصد کمتر با خطر مرگ زودرس روبه‌رو هستند و به احتمال 37درصد کمتر از کسانی که زیاد امگا3 مصرف نمی‌کنند، دچار مشکلات قلبی و عروقی می‌شوند. محققان بر این باورند که امگا3 سلول‌های بدن را تقویت می‌کند، عفونت‌ها را از بین می‌برد و با تقویت استخوان‌ها، کاهش فشارخون و بهبود بخشیدن به ریتم ضربان قلب عمر شما را طولانی می‌کند.

6سال عمر بیشتر با...

هفته‌ای یک‌بار دویدن

می‌دانیم که صبح سر کار می‌روید و بعد از تاریک شدن هوا برمی‌گردید. در چنین شرایطی انتظار نداریم که بعد از تمام شدن کارتان سری به باشگاه محله‌تان بزنید و ورزش کنید. ما تنها از شما می‌خواهیم آخر هفته‌ها و برای یک‌بار در هفته، کمی بدوید. دیلی میل از زبان محققان دانمارکی نوشته است که دویدن به مدت یک ساعت در هفته طول عمر انسان را 6سال بیشتر می‌کند.

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد دویدن آهسته یا متوسط به مدت یک یا دو ساعت در هفته طول عمر مردان را 2.6سال بیشتر و عمر زنان را 6.5سال طولانی‌تر می‌کند. محققان می‌گویند همین میزان دویدن خطر مرگ زودرس را تا 44درصد کاهش می‌دهد.

7سال عمر بیشتر با...

25دقیقه پیاده‌روی روزانه

مواد لازم برای نمردن!


اگر محل کارتان به خانه‌تان نزدیک است، با یک تیر دو نشان بزنید و پیاده به خانه برگردید. با این کار نه‌تنها هزینه رفت‌وآمد‌تان را پایین می‌آورید، بلکه 7سال هم به عمرتان اضافه می‌کنید. به نوشته هلث، محققان معتقدند هر روز پیاده‌روی کردن، حتی اگر 25دقیقه به طول بینجامد، باعث طول عمر می‌شود.

به گفته آنها 25دقیقه راه رفتن سریع روزانه شاید تاثیر خارق‌العاده‌ای روی کاهش وزن و آب شدن چربی‌های دور کمر شما نداشته باشد و تنها کمی لاغرتان کند اما طول عمرتان را بین سه تا هفت سال بیشتر می‌کند. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد که تنها 20دقیقه پیاده‌روی روزانه میزان مرگ‌ومیر را در افراد با وزن متناسب و حتی در افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند را 20درصد کاهش می‌دهد.

12سال عمر بیشتر با...

ترک این عادت‌ها

نمی‌توانید قاطعانه بگویید که تنها با ایجاد یک تغییر در زندگی‌تان عمر نوح پیدا می‌کنید و از مرگ فاصله می‌گیرید. محققان می‌گویند درست است که همه راه‌های گفته شده باعث بیشتر شدن عمرتان می‌شود اما اگر می‌خواهید سالم، جوان و البته زنده بمانید، باید دور این عادت‌های مخرب را خط بکشید. به نوشته رویترز، محققان معتقدند اگر سراغ سیگار و نوشیدنی‌های الکلی نروید، تنبلی و کم‌تحرکی را کنار بگذارید و رژیم غذایی سالمی را هم انتخاب کنید، 12سال بیشتر عمر می‌کنید.

15سال عمر بیشتر با...

روزی نیم ساعت باشگاه رفتن

اگر امکانش را دارید، برای 20 تا 30دقیقه در روز هم که شده، ورزش کنید. درست است که هفته‌ای یک بار دویدن و روزی نیم ساعت پیاده‌رفتن عمر شما را طولانی می‌کند اما محققان می‌گویند اگر تنها 30دقیقه زمان ثابت را به ورزش کردن اختصاص دهید، عمرتان 15سال طولانی‌تر می‌شود. به نوشته رویترز، محققان بر این باورند که اگر هفته‌ای چهار بار به مدت 20 تا 30دقیقه با فعالیت متوسط ورزش کنید، عمرتان 15سال طولانی‌تر می‌شود.

15درصد عمر بیشتر با...

7ساعت در شب خوابیدن

اگر عادت کرده‌اید شب‌ها 5ساعت یا کمتر بخوابید، باید بپذیرید که احتمال رسیدن‌تان به روزهای پیری چندان زیاد نیست. به نوشته ساینس دیلی، محققان می‌گویند کسانی که خواب کافی ندارند یا به‌خاطر دچار شدن به اختلالات خواب نمی‌توانند شب تا صبح با آرامش چشم‌های‌شان را ببندند و خواب بروند، عمری کوتاه خواهند داشت.

از نظر آنها این افراد با چنین عادت‌ها یا مشکلاتی 15درصد از عمر خود کم می‌کنند، درحالی که اگر به اندازه کافی، یعنی 8-7 ساعت در شب بخوابند، می‌توانند از طولانی شدن عمرشان مطمئن شوند. از نظر پژوهشگران آدم‌هایی که به اندازه کافی استراحت می‌کنند، عمر طولانی‌تری هم دارند.

نگاهی به ارقامی که در این مطلب آورده‌ایم بیندازید. شما کدام یک از راه‌های گفته شده را می‌توانید برای طولانی کردن عمرتان امتحان کنید؟ اگر به عددی که برای افزایش عمرتان با کمک این راه‌ها محاسبه کرده‌اید راضی نیستید، می‌توانید توصیه‌های زیر را هم انجام دهید:

مواد لازم برای نمردن!


هفته‌ای سه روز غذای تند بخورید

اگر هر هفته یک یا دو روز غذای تند میل کنید، در مقایسه با کسانی که کمتر از یک بار در هفته غذای تند می‌خورند، ۱۰درصد احتمال مردن‌تان پایین‌تر می‌آید. محققان می‌گویند کسانی که در بررسی‌های‌شان سه روز یا بیشتر در هفته غذاهای تند مصرف می‌کردند در مقایسه با آنهایی که کمتر از یک بار در هفته سراغ این غذاها می‌رفتند، ۱۴درصد کمتر با احتمال از دست دادن جان‌شان روبه‌رو بوده‌اند.

بادام‌زمینی بخورید

اگر به بادام‌زمینی و ترکیب‌هایی که با آن درست می‌شود حساسیت ندارید، از همین امروز سراغ آجیل‌فروشی سر راه‌تان بروید و یک کیسه بزرگ بادام‌زمینی بخرید. محققان می‌گویند این دانه خوش‌طعم خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

در‌صورتی که به‌خاطر ارث خانوادگی یا مشکلات خاص سلامت‌تان در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارد، حتما این توصیه را جدی بگیرید و جان‌تان را نجات دهید.

نان سبوس‌دار بخورید

به جای اینکه خودتان را با نان لواشی که از آرد سفید و بدون سبوس درست می‌شود سیر کنید، از امروز جایی برای نان‌های سبوس‌دار در سفره‌تان باز کنید. محققان می‌گویند در نان سبوس‌دار ماده‌ای وجود دارد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را پایین می‌آورد. پس برای سالم نگه داشتن قلب‌تان و طولانی کردن عمر خود، تنها به مصرف بادام‌زمینی اکتفا نکنید و از نان‌های سبوس‌دار هم در تغذیه روزانه‌تان استفاده کنید.

باهوش‌ها بیشتر زنده می‌مانند

تست هوش بدهید

برای تخمن زدن عمرتان سری به یکی از مراکز روانشناسی بزنید. بله تعجب نکنید! شما با انجام یک تست هوش می‌توانید بفهمید که چقدر با خطر جوانمرگ شدن روبه‌رو هستید، چراکه از نظر محققان آدم‌های باهوش عمر طولانی‌تری دارند و کم‌هوش‌ها زودتر می‌میرند.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:04

به گزارش جام جم سرا، کتاب خواندن فوق‌العاده است، اما در زمان خوردن صبحانه بهتر است یک مطلب کوتاه بخوانید.


۱. در زمینه‌ فرآیندهای فکری تعلیم ببیند.

۲. اطلاعات زیادی داشته باشد.

۳. روی ایده یا مشکل خاصی تمرکز کند.

برای مثال توماس ادیسون قادر بود روی لامپ برق خود فکر کند زیرا:

۱. او یک متفکر منطقی تعلیم‌دیده بود.

۲. اطلاعات زیادی درباره‌ مهندسی الکترونیک داشت.

۳. روی مشکل خاصی تمرکز کرده‌بود.

در ادامه فهرستی می‌بینید از کارهایی که با انجام روزانه‌ی آنها ذهن‌تان هوشمند‌تر می‌شود.

۱. ظرف ۳۰ دقیقه‌ بعد از بیدار شدن دو لیوان آب بنوشید

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند

از آن‌جا که ساعت‌ها خواب بودید، بدن‌تان به مدت ۶ تا ۹ ساعت هیچ آبی دریافت نکرده‌است. آب برای تصفیه‌ی بدن، از بین بردن مواد زائد و حفظ تعادل مایع بدن ضروری است. دو لیوان بزرگ آب، میزان "کسری آب بدن‌تان در زمان خواب" را جبران می‌کند. مطالعه روی کودکان نشان می‌دهد نوشیدن آب بیش‌تر، توانایی آنها را برای انجام کارهای ذهنی افزایش می‌دهد. مطمئن شوید که مغزتان در آغاز روز کم آب نباشد.

۲. خلاصه‌ یک کتاب را در زمان خورن صبحانه بخوانید

کتاب خواندن فوق‌العاده است، اما در زمان خوردن صبحانه بهتر است یک مطلب کوتاه بخوانید. به جای خواندن مقالات خبری که تاثیر کمی روی زندگی یا هوش شما دارند، خلاصه‌ای از کتاب‌های پرفروش را بخوانید. می‌توانید خلاصه‌ی کتاب‌ها را به شکل زیر پیدا کنید:

  • عنوان کتاب را + خلاصه در گوگل جست‌وجو کنید، مثلا " هفت عادتی که آدم‌های بسیار موثر دارند خلاصه‌."
  • از وب‌گاه‌هایی که خلاصه‌ی کتاب‌ها را به اشتراک می‌گذارند مانند بلینک‌سیت یا گِت‌ابسترکت استفاده کنید.

۳. در رفت‌ و آمدهای روزانه‌تان به پادپخش‌ها یا کتاب‌های صوتی مهیج گوش بدهید

حتی اگر مثل من فقط ۱۰ دقیقه سوار بر دوچرخه باشید، در تلفن همراه‌تان فایل‌های صوتی بریزید که به ذهن هیجان می‌دهند. منابع زیر می‌توانند مفید باشند:

  • تد تاکس (TED Talks) (ابزارک این وب‌گاه اجازه می‌دهد فایل‌های صوتی را پیش‌فروبارگذاری کنید و بنابراین حافظه‌ی گوشی‌تان اشغال نمی‌شود).
  • وب‌گاه بلینک‌سیت (Blinksit) برخی از خلاصه‌ها‌ی‌اش را به صورت صوتی ارائه‌ می‌دهد.
  • کتاب‌های صوتی که می‌خرید.
  • پادپخش نویسنده‌های مورد علاقه‌تان

۴. زمان انجام کار چای سبز بنوشید

کافئین آدم‌ را مضطرب می‌کند، اما چای سبز (به خصوص چای ماتچا[پودر چای سبز مرغوب-م]) حاوی ال‌تیانین است. این اسید آمینه سبب افزایش امواج آلفا در مغز می‌شود. این یعنی درحالی که قهوه اضطراب ایجاد می‌کند، چای سبز مرغوب بدون ایجاد خواب‌آلودگی، تمرکز و آرامش به بار می‌آورد. به همین دلیل است که ال‌تیانین به عنوان مکملی برای کمک به آرامش و افزایش سلامت قلب و عروق در دسترس است.

۵. در طول روز چرت بزنید

چرت زدن ذهن‌تان را تازه می‌کند. ثابت شده‌است که چرت زدن هنگام یادگیری، سرعت یادگیری را افزایش می‌دهد. ذهن شما ریتمی دارد که تعیین می‌کند کی خواب‌آلوده است و کی نیاز به خواب دارد:

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند


همان‌طور که می‌بینید به طور میانگین آدم‌ها بین ۱۲ ظهر تا ساعت ۴ بعد از ظهر بیش‌تر از معمول احساس خواب‌آلودگی دارند. چرت زدن در این چند ساعت عالی است و هوشیاری و بهره‌وری شما را برای باقی روز افزایش می‌دهد. شخصا نتیجه‌ی خوبی از چرت بعد از کار در حدود ساعت ۶ عصر نیز گرفته‌ام.

۶. در طول روز شکر نخورید

درحقیقت اگر می‌توانید کلا مصرف شکر را قطع کنید. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید آن را کنار بگذارید، سعی کنید در زمان انجام کارهایی که نیاز به تمرکز دارند شکر نخورید. بالا رفتن میزان شکر و متعاقب آن پایین آمدن‌اش باعث می‌شود مغزتان هوشمندانه عمل نکند. چیزی که تاثیر خیلی خوبی دارد، اسید آمینه است. بکوشید به جای خوراکی‌های شیرین برای ناهار، مواد غذایی غنی مانند ماهی یا تخم‌مرغ مصرف کنید.

۷. بیش‌تر از یکی دوبار در روز به شبکه‌های اجتماعی و وب‌گاه‌های تفریحی سر نزنید

مغز با اطلاعاتی که شما برایش می‌فرستید سازگار می‌شود. اگر آن را با اطلاعات غیر مهیج یا اطلاعاتی که سریع تغییر می‌کنند، به توپ ببندید تمرکزتان از بین خواهدرفت. با ارسال مطالب مهیج، عملکرد مغزتان را سطح بالا نگه دارید. اگر حس می‌کنید کمی تعلل لازم است، یک زمان‌سنج تنظیم کنید و اجازه ندهید تمام وقت‌تان صرف چرخیدن در وب‌گاه‌ها شود.

۸. به جای تماشای سریال یا فیلم سینمایی، بازی‌های کامپیوتری انجام بدهید

تماشای تلویزیون یک عمل منفعلانه است. مغز شما اطلاعات مصرف می‌کند، اما با آن تعامل ندارد و آن را پردازش نمی‌کند. این سرگرمی را با بازی کردن جایگزین کنید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که حتی یک بازی ساده مثل قارچ‌خور تاثیر بسزایی روی شکل‌پذیری (انعطاف‌پذیری) مغز دارد.

پژوهش دیگری تحت پوشش فوربز همین نتیجه را ارائه می‌دهد. به جای این‌که اجازه بدهید مغزتان منفعلانه به خواب برود، آن را در هر جا که می‌توانید فعالانه درگیر کنید.

۹. به جای تماشای تلویزیون، کتاب بخوانید

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند

خواندن کتاب نیز مانند انجام بازی‌های کامپیوتری یک فعالیت پویا برای مغز است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای تماشای تلویزیون باشد. درحالی‌که تماشای ویدئوهای تلویزیونی استفاده‌ی منفعل از اطلاعات است، خواندن کتاب مغزتان را ملزم می‌کند از آن‌چه می‌خوانید، تصاویر ذهنی بسازد.

۱۰. کمی کار برنامه‌ریزی بکنید

برنامه‌ریزی یک روش عالی است برای این‌که یاد بگیریم منطقی و طبق الگو فکرکنیم. سابقا یادگرفتن برنامه‌نویسی دشوار بود اما با وجود وب‌گاه‌های رایگانی مثلِ "کدآکادمی" Codeacademy و پلت‌فرم‌های رایگان یا پولی مانند "یودمی" Udemy، یادگرفتن آن بسیار آسان و جالب است. آن را این کار را مرحله‌ی بعد پازل‌ فرض کنید مزیت دیگر یادگرفتن برنامه‌نویسی در اوقات فراغت، بالا رفتن شانس استخدام شما در بازار کار است.

۱۱. زمان آشپزی تدتاکس TED talks تماشا کنید

آماده کردن شام زمان فوق‌العاده‌ای برای پیگیری جدیدترین‌ پیشرفت‌ها در حیطه‌ی فناوری، آموزش و طراحی (تد دات کام) است. به این صورت زمانی را که می‌تواند از دست برود تبدیل به یک برحه‌ی زمانی جذاب و مهیج می‌شود. این کار مانند تماشای اخبار است، با این تفاوت که شما صحبت‌های الهام‌بخش‌ترین شخصیت‌ها را تماشا می‌کنید.

۱۲. چند تمرین ورزشی ساده در طول روز انجام بدهید

ذهن و بدن به شدت به هم مرتبط هستند. آمادگی جسمانی به عملکرد بهتر ذهن کمک می‌کند. البته برای رسیدن به این مزیت نیاز نیست هر روز به باشگاه بروید (هرچند چنین چیزی برای‌تان غیرممکن هم نیست). انجام حرکت شنا در طول روز و پیاده‌روی یا بالا رفتن از پله تاثیر بسزایی دارد. سعی کنید حدودا هر ساعت یک کار فیزیکی انجام بدهید، حتی اگر این کار بلند شدن از جا، کمی کش دادن بدن و سفت کردن عضلات تا جایی که می‌توانید و به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه باشد.

۱۳. زمان‌تان را با آد‌م‌های باهوش‌تر سپری کنید

عادات اجتماعی مسری هستند. این یک حقیقت معروف در علم است که مثلا چاقی از طریق شبکه‌های اجتماعی گسترش می‌یابد. عادات و الگوهای کسانی که وقت‌تان را با آنها می‌گذرانید به شما سرایت می‌کند. وقت خود را با آدم‌های باهوش بگذرانید تا از آنها سود ببرید.

۱۴. با آدم‌هایی که مخالف شما هستند صحبت کنید

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند

با آدم‌هایی که روی موضوع خاصی با شما توافق نظر ندارند، وارد بحث شوید (دوستانه). بحث با آنها باعث می‌شود که شما:

۱. قدرت استدلال خود را قوی‌ترکنید.

۲. یا متقاعد شوید که اشتباه می‌کنید.

در هر دو صورت برنده شما هستید. در مورد اول شما شخص دیگر را با استدلال کردن متقاعد می‌کنید و در مورد دوم، منطق نادرستی که قبلا داشتید از بین می‌رود.

۱۵. در طبیعت قدم بزنید

قدم زدن در طبیعت چند مزیت دارد:

-گیاهان اکسیژن تولید می‌کنند، بنابراین اکسیژن زیادی در طبیعت وجود دارد.

-ذهن انسان در میان گیاهان آرام می‌شود

-قدم زدن برای گردش خون شما مفید است

قدم زدن در پارک هنگام ناهار تا حد زیادی کمک‌تان می‌کند باقی روز را هوشمندانه‌تر کار کنید.

۱۶. یک دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشید

۱۷ کار روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کنند

آدم‌های دارای ذهن‌ بزرگ، مانند لئوناردو داوینچی، همیشه یک دفترچه یادداشت به همراه دارند. آنها این دفترچه را برای یادداشت کردن ایده‌ها، طرح‌ها و سوالات‌شان استفاده می‌کنند تا بتوانند بعدا آنها را مرور کنند. داشتن یک دفترچه‌ی کوچک و نوشتن مطالب جالب، تا حد زیادی کمک‌تان می‌کند کنجکاوی و یادگیری منطقی را در خود بهبود بدهید.

۱۷. 10 دقیقه در روز را برای برنامه‌ریزی فردا استفاده کنید

با برنامه‌ریزی فردا، یک روز قبل برای شروع روز خود برنامه دارید. این کار باعث می‌شود بسیار کارآمدتر باشید. بسیاری از آدم‌ها کل روز را مشغول انجام کار هستند، اما در واقع کارآمد نیستند. بخش مهمی از باهوش بودن این است که بدانیم سخت کار کردن نسبت به هوشمندانه کار کردن در درجه‌ی دوم اهمیت قرار دارد. کارهای مهم‌ را از قبل مشخص کنید.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:43

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:34

به گزارش جام جم سرا، چه کسی دوست ندارد جوان باشد؟ چه 25 ساله باشید چه 50 ساله، جوان یا پیر به نظر رسیدن شما کاملاً در دستان خودتان است. اگر می خواهید بدانید چطور می توان زمان را به عقب برگرداند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.سبک زندگی شلوغ، عادات بد غذایی والگوهای نادرست خواب تنها چند موردی هستند که، می توانند باعث رنگ پریدگی، تیرگی و ناسالم به نظر رسیدن پوست شما شوند.

با این روشها جوانتر شوید:

روغن در سالاد

برای داشتن پوستی سالم و جوان، رژیم غذایی صحیح یک ضرورت است و مطمئناً می دانید که سالاد ها چه مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی و پوست شما دارند.برای داشتن پوستی جوانتر تنها کاری که باید انجام دهید این است که، سس های خامه مانند را با سسهای روغنی جایگزین کنید. روغنها آنتی اکسیدانها و ویتامینهای مواد غذایی را خیلی بهتر از سس هایی مثل مایونز به خود جذب می کنند و موجب می شوند پوست شما بهتر و سالم تر به نظر آید. شکی نیست که طعم مایونز در سالاد فوق العاده است، اما سس های روغنی نیز همین طورند. روغنهایی مثل روغن زیتون، روغن کانولا و یا سرکه که طعم سالاد را حتی بهتر می کنند.

مصرف ویتامین C را افزایش دهید

مواد غذایی غنی از ویتامین C به دلیل اینکه دارای کلاژن هستند، برای پوست مفید می باشند. کلاژن موجب درخشندگی پوست و جوانتر و سالم به نظر رسیدن آن می شود. وقت آن فرارسیده که لیمو، پرتغال، گوجه فرنگی، توت فرنگی و فلفل دلمه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

یوگا

یوگا راه حل تمام مشکلات مرتبط با سلامت و زیبایی است. تمرین آساناهای ( به تمرینات اصلی و وضعیت‌های یوگا «آسانا» (Asana) گفته می شود.) مختلف یوگا بدن شما را از درون پاکسازی می کند. یوگا باعث گردش خون مناسب در سراسر بدن شما شده و موجب آرامش، تقویت عضلات صورت، کاهش چروکها و رهایی از استرس و به وجود آمدن ذهنی آرام می شود. برخی حرکات یوگا همچنین موجب کندی روند سفید شدن موها می شود. جدای از تمرینات پیچیده آسانا تمرینات تنفسی و مدیتیشن نیز برای پوست شما سودمند است. در کل بدون شک یوگا کلید جوانی و سبک زندگی سالم است.

از استفاده از پنکیک بپرهیزید

استفاده از پودرهای صورت به منظور روشن تر کردن و جوان تر کردن پوست اشتباه است، چون این پودرها چربی و رطوبت پوست شما را جذب کرده و پوست را خشک و تیره می سازند و باعث می شوند خطوط و چروکهای ریز پوست عمیق تر به نظر آیند. اگر به استفاده از پودرهای صورت اصرار دارید بهتر است از نوع پودرهای مینرال (با پایه معدنی ) استفاده کنید.

مراقب دستها و پاهای خود باشید

در حالیکه ما از هیچ سعی و تلاشی برای مراقبت از پوست خود دریغ نداریم، مهمترین چیزی که معمولاً به آن اهمیت نمی دهیم، مراقیت از دستها و پاهاست. اگر از ابتدا از آنها به خوبی مراقبت نکنیم، فرآیند پیری خیلی سریعتر در این دوقسمت از بدن قابل مشاهده است. بنابراین مانیکور و پدیکور منظم و استفاده از یک مرطوب کننده مناسب جهت جوان و خوب نگه داشتن آنها خیلی مهم است. همچنین جدای از دستها و پاها مراقبت از پوست اطراف چشم و گردن نیز مهم است.

از محصولات با کیفیت مرغوب و دارای مواد دوستدار پوست استفاده کنید

استفاده از لوازم آرایش کم کیفیت و غیر برند، پوست شما را خراب می کند و منجر به بروز جوش و قرمزی و مشکلات دیگر در پوست شما می شود. اگرچه محصولات برندهای معروف کمی گران هستند، اما در عوض پوستتان را خراب نکرده و برای استفاده طولانی مدت بهتر هستند. همچنین سن شما با استفاده از لوازم آرایش با کیفیت مثل کرم پودر و کانسیلر کمتر به نظر می رسد.

هنگام خرید محصولات مراقبت پوست از محصولاتی خرید اری کنید که، دارای مواد دوستدار پوست مثل رتینول (ویتامین‌های آ یا رتینول برای بهبود بینایی افراد در نور کم مثل شب و حفظ سلامتی سطح چشم، دفاع از بدن و سلامتی پوست است)، اسید گلیکولیک (این فراورده بی‌رنگ، محلول در آب و دارای خاصیت جذب آب (هیگروسکوپی) است و در کرم‌های نرم کننده و لایه بردار پوستی کاربرد دارد) و آلفا هیدروکسی اسید(گروهی از اسیدهای کربوکسیلیک هستند که یک گروه عاملی هیدروکسیل به آنها افزوده شده است. به این اسیدها مانند گلیکولیک اسید، لاکتیک اسید، ماندلیک اسید و اسید سیتریک اسیدهای میوه نیز گفته می‌شود. این ترکیبات در فراورده‌های بهداشتی آرایشی به عنوان لایه بردار، ضد چین و چروک و مرطوب‌کننده پرکاربردند)، ویتامین C و E و پپتیدها ( peptides) هستند.

رطوبت رسانی و لایه برداری

اگر می خواهید پوستی جوان داشته باشید، هرگز نباید از دو مرحله رطوبت رسانی و لایه برداری در فرآیند مراقبت از پوست خود غافل شوید. اگر می خواهید ظهور چروک ها، خطوط ریزو لکها را روی پوست خود به تاخیر اندازید، باید پوست خود را مرطوب نگهدارید. از اینرو رطوبت رسانی به پوست امری ضروری است.ضمناً در هفته 2 تا سه بار پوست خود را لایه برداری کنید، تا از شر سلولهای قرمز روی پوست خلاص شوید و چهره شما جوانتر شود.همچنین لایه برداری سبب تحریک کلاژن سازی در پوست شده و پوست را صاف تر می کند.

منبع : برنا

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:04

چنین شخصی که با وجود لاغر بودن، همیشه با کابوس چاق شدن دست و پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل از غذا خوردن امتناع می‌کند، مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی با نام آنورکسیاست. در چنین اختلالی که جنبه روانی دارد، بیمار از غذاخوردن به میزان کافی و با وجود گرسنگی امتناع می‌کند.

این نوع بی‌اشتهایی عصبی به تدریج منجر به بروز علائم و عوارض فیزیکی چون خوردن مقدار بسیار کم‌غذا با کالری بسیار اندک، قطع شدن قاعدگی، فشار خون پایین، کمبود چربی در بدن، زردی و رنگ پریدگی پوست و افسردگی می‌شود و در صورت تداوم ممکن است به بروز بیماری‌های قلبی یا دیگر بیماری‌های خطرناک بینجامد. سمیه اکبری، کارشناس ارشد روان‌شناسی در گفت‌وگو با جام‌جم، مهم‌ترین گروه در معرض خطر اختلالات خوردن را دختران نوجوان و جوان می‌داند و می‌گوید: اختلال خوردن معمولا به دنبال یک رژیم غذایی سخت در افرادی بروز می‌کند که از چاق شدن می‌ترسند، تمایل دارند هیکلی ظریف داشته باشند، به غذا، وزن و ظاهر خود توجه افراطی دارند و با احساس افسردگی، اضطراب و نیاز به کامل بودن درگیر هستند.

مبتلایان آنورکسی چه کسانی هستند

بروز مشکلات خوردن به عوامل زیست‌شناختی، روان‌شناختی، اجتماعی و روان پریشی بستگی دارد، اما هیچ یک به تنهایی قادر به ایجاد آن نیستند. به گفته این متخصص، طبق الگوهای شناختی رفتاری، افراد مبتلا به اختلال‌های خوردن به ارزیابی خود براساس عادت‌های خوردن، ظاهر، وزن و میزان توانایی در مهار این موارد می‌پردازند. بررسی‌های مختلف همچنین نشان داده است که در این افراد، مشکلات شناختی و باورهای ضد و نقیضی وجود دارد که به طور مستقیم با غذا، وزن و ظاهر مرتبط نیست. توجه داشته باشید، سن ابتلا به این نوع اختلال بیشتر بین 10 تا 30 سال است.

بی‌اشتهایی از نوع روانی

همان گونه که دریافتید، بی‌اشتهایی روانی نوع مخصوصی از بی‌اشتهایی است که اغلب در سنین نوجوانی دیده می‌شود. جالب است بدانید، مبتلایان از هوش عادی یا بالایی برخوردارند و اکثرا بانشاط، هیجانی، مستبد، خودرأی و لجباز هستند.

اکبری با بیان این مطالب توضیح می‌دهد: چنین افرادی بدون علت مشخص از خوردن غذا امتناع می‌کنند ولی جنب و جوش و فعالیت عادی دارند و مریض به نظر نمی‌آیند. نوجوانانی که مبتلا به آنورکسی هستند، به محض صرف اندکی غذا دچار استفراغ می‌شوند و در وضعیتی که بیماری‌شان شدید نیست،‌ به خوردن کمی نان و آب و موادغذایی ساده اکتفا می‌کنند.

وی می‌افزاید: در چنین مواردی، کاهش وزن بدن به سرعت پیش می‌آید و لاغری و رنگ پریدگی در عرض چند روز مشخص می‌شود.

کودکانی با بی‌اشتهایی عصبی

چرا برخی کودکان به بی‌اشتهایی عصبی مبتلا می‌شوند؟

علت این بی اشتهایی بیشتر به روابط بین کودک و مادر و اعضای خانواده خلاصه می‌شود و بالاخره وسواس و اضطراب مادران نسبت به اجرای صحیح قوانین بهداشت و تغذیه کودک از عوامل اصلی و مهم به شمار می‌رود.

در سنین نوجوانی و دوران بلوغ، بی‌اشتهایی عصبی به مراتب بیشتر دیده می‌شود. دختر نوجوان به بهانه این که قدری چاق شده و باید رژیم غذایی بگیرد، از خوردن غذا امتناع کرده، کم‌کم نسبت به غذا احساس تنفر می‌کند و اگر غذا به زور به وی خورانده شود با روش‌هایی مانند روزه‌داری یا ورزش‌های سنگین آن را می‌سوزاند یا با استفراغ و استفاده از ملین‌ها آن را برمی‌گرداند.

لاغری با طعم بیماری

لاغری شدید و سریع، کاهش وزن پیش رونده، قطع عادت ماهانه طی سه دوره متوالی،تأخیر در پیشرفت علائم دوران بلوغ، رنگ پریدگی، کم‌خونی، کاهش دمای بدن، سقوط فشار خون و نقصان ضربان قلب و کم شدن متابولیسم و خشکی پوست از علائم اصلی اختلال خوردن است.

به گفته اکبری این بیماران افرادی حساس، باهوش، هیجانی و احساساتی و اغلب کمال‌گرا هستند و بی‌اشتهایی عصبی، علامت بارزی از ضررهای درونی، شکست‌ها و ناکامی‌ها، حوادث ناگهانی، کشمکش‌های درونی و اضطراب و افسردگی آنهاست. این بیماران در طبقات اجتماعی بالا و جوامعی که طرفدار لاغری هستند به مراتب بیشتر دیده می‌شود.

این کارشناس ارشد روان‌شناسی می‌افزاید: در پژوهشی که انجام شد، به این نتیجه رسیده‌اند که خطر ابتلا به این عارضه در کودکانی که دارای اختلالات خوردن در اوایل نوجوانی هستند، اواخر نوجوانی 9 برابر و در بزرگسالی 20 برابر بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر این که این نوع اختلال خوردن با رژیم غذایی فرق دارد، تاکید می‌کند: چاقی یک نوع سوءتغذیه از بعد بیش خواری است و ربطی به اختلالات خوردن ندارد. به علاوه، تغییرات رفتاری و الگوهای غذایی در چاقی مطرح است در صورتی که در اختلالات خوردن بیشتر به مساله روان‌شناختی می‌پردازیم.

درمان تغذیه‌ای و روان‌شناختی

درمان اختلالات خوردن در موارد شدید بسیار دشوار است و میزان بازگشت علائم بیماری بالاست، اما در دوره بسیار طولانی بهبود امکان‌پذیر است.

روش‌های درمانی برحسب سبب‌شناسی برای این بیماران شامل دارو درمانی یعنی استفاده از دارو‌های ضدافسردگی، خانواده درمانی، درمان‌شناختی رفتاری و اصلاح عقاید غیرواقعی و تحریف شده‌ای است که در ذهن بیمار نقش بسته است. به عبارت دیگر، درمانگر با والدین کار می‌کند تا آنها کمک کنند بیمار دوباره غذا خوردن را آغاز کند.

پونه شیرازی

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:04

به گزارش جام جم سرا، دکتر ایرج نجفی ، فوق تخصص کلیه گفت: با کاهش مصرف آب و به دنبال آن کاهش حجم ادرار رنگ ادرار پررنگ تر شده و رنگ تیره تری پیدا می کند. رنگ تیره نشان دهنده کمبود مایعات بدن است که فرد با افزایش مصرف آب و مایعات می تواند رنگ ادرار طبیعی داشته باشد.

دکتر نجفی افزود: مشاهده ادرار قرمز رنگ و یا زرد مایل به قرمز، ممکن است ناشی از وجود بسیاری از گلبول های قرمز در ادرار باشد که در صورت مواجه با چنین موردی فرد باید با انجام آزمایش ادرار به جزئیات پی ببرد.

ادرار خاکستری ممکن است ناشی از له شدگی عضلات باشد به عنوان مثال فردی در زیر آوار مانده و دچار له شدگی عضلات شده، در این حالت میوگلوبین موجود در عضلات آزاد شده و موجب خاکستری رنگ شدن ادرار می شود.

دکتر نجفی اضافه کرد: بیلی روبین ماده ای است که باید توسط کبد دفع شود، اگر فرد به دلیل بیماریهای کبدی نتواند آن را دفع کند، بیلی روبین خون زیاد شده و در ادرار مشاهده می‌شود. در این موارد چهره فرد نیز زرد رنگ می‌شود، که با مراجعه به پزشک معالج می تواند به درمان بیماری بپردازد.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 3:14

به گزارش جام جم سرا، برگ درخت‌ها ریخته است، باد به شیشه پنجره‌های می‌خورد، ابرها پایین آمده‌اند، آسمان تیره شده و است و دیگر خبری از آفتاب تابستانی نیست. زمستان‌ها باید با انواع و اقسام میوه‌های تابستانی با رنگ‌های درخشان و براقشان (که نشانه محتوی آنتی‌ اکسیدان آنهاست) خداحافظی کنیم.

آب و هوای سرد تنوع میوه‌ها و سبزیجات را هم کمتر می‌کند. با آن همه موادغذایی فوق‌العاده‌ای که عادت کرده بودیم تابستان بخوریم (مثل انواع فلفل، آلو، توت، خیار و گوجه‌فرنگی‌های تازه)، شاید به نظرتان سخت برسد که چطور می‌توانید نیاز روزانه‌تان به آنتی اکسیدان را در فصل زمستان تامین کنید، اما جالب است بدانید که بعضی از منابع عالی آنتی اکسیدان هم مخصوص زمستان هستند.

شاید برایتان تعجب‌آور باشد که بدانید موادغذایی که بالاترین محتوی آنتی اکسیدان را دارند، ادویه‌ها و بوته‌ها و سبزی‌ها هستند. سطح آنتی اکسیدان با ارزش ORAC آنها مشخص می‌شود. ORAC علامت اختصاری ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن و واحدهای ORAC ظرفیت آنتی‌اکسیدان موادغذایی را اندازه می‌گیرد. هرچه این عدد برای یک ماده‌غذایی بالاتر باشد بهتر است.

عموم مردم باور دارند که موادغذایی که بالاترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارند به پایین آوردن خطر التهاب، سرطان، پیری و بیماری کمک می‌کنند. هوای سرد رایحه گرم دارچین، ادویه، پودر زنجبیل، هل، میخک، رزماری و مریم‌گلی را تشدید می‌کند. همه اینها قدرت آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارند. میخک بالاترین ارزش آنتی‌اکسیدان (۳۱۴،۴۴۶) را در میان موادغذایی داشته و دارچین مقام سوم را دارد (۲۶۷،۵۳۶). کافی است اینها را با سطح آنتی اکسیدان بلوبری که تصور می‌کردید سرشار از آنتی‌اکسیدان است مقایسه کنید: عدد ORAC بلوبری فقط ۶،۵۵۲ است.

سوپ‌های گرم، آبگوشت‌ها و خورش‌ها و چای‌های ادویه‌دار بهترین روش برای مصرف این ادویه‌ها در زمستان است. چای مخصوص خودتان را با مخلوط کردن میخک، دارچین، هل، رازیانه و دانه وانیل درست کنید (دقت کنید که از شکر کمی استفاده کنید). روی پوره سیب‌زمینی و کدو پودر دارچین و روی کبابتان رزماری و مریم‌گلی بپاشید. حالا بروید و گردوغبار کمد ادویه‌هایتان را گرفته و از آنها بیشترین استفاده را در فصل زمستان ببرید.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 0:39

به گزارش جام جم سرا، البته بودن در سنین رشد، ابتلا به بیماری هایی مانند کرون و سلیاک و خونریزی های مکرر از عواملی هستند که زمینه بروز این مشکل را فراهم می کنند اما عادت های غلط غذایی نیز شرایط را برای ابتلا به این بیماری فراهم می کنند و این درست همان چیزی است که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم.

نوشیدن چای و قهوه

مطالعه ها نشان داده اند نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه ترکیب های فنولیک دارند که مانع جذب آهن در دستگاه گوارش می شوند. به علاوه، در چای ترکیب دیگری به نام تانن وجود دارد که جذب این ماده معدنی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. به این دلیل توصیه می شود بلافاصله بعد از خوردن موادغذایی حاوی آهن یا وعده غذایی اصلی، این نوشیدنی ها را میل نکنید.

زیاده روی در مصرف لبنیات

حتما با خواندن این عنوان تعجب خواهید کرد اما واقعیت آن است که کلسیم موجود در موادغذایی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر وقتی با منابع غذایی حاوی آهن همراه شوند، هنگام جذب با آهن موجود رقابت می کنند و جذب این ماده معدنی را به حداقل ممکن می رسانند، بنابراین بهتر است موادغذایی ای مانند ماست و دوغ را که اغلب در کنار غذا سرو می شوند، با غذاهای گوشتی ای نظیر کباب که منبع عالی آهن هستند، میل نکنید. البته این توصیه به کسانی است که بیشتر در معرض کم خونی ناشی از فقرآهن هستند؛ مانند کودکان و نوجوانان، زنان باردار و...

مصرف بیش از حد سویا

سویا از موادغذایی ای است که پروتئین دارد و این ترکیب مانع جذب آهن می شود بنابراین مصرف توام سویا با منابع گوشتی، عادت غذایی غلطی است که زمینه کمبود این ماده مغذی را فراهم خواهد کرد. البته مشابه این موضوع در مورد غلات کامل نیز وجود دارد زیرا این موادغذایی نیز دارای «فیتات» هستند که این ترکیب نیز مانع جذب آهن می شود. البته فراموش نکنید نان هایی که خمیر شان با جوش شیرین به عمل نمی آید، بلکه طی فرایند تخمیر تهیه می شوند، مقادیر بسیار کمتری فیتات دارند.

مصرف بیش از اندازه منابع اگزالاتی

مواد غذایی مانند اسفناج، ریواس، کرفس، هویج، خیار و جعفری ترکیبی به نام اسید اگزالیک دارند که در دستگاه گوارش با عناصر دو ظرفیتی پیوند می خورد و از جذب آنها جلوگیری می کند بنابراین مصرف گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ به عنوان منابع آهن با سبزی های یاد شده شرایط بروز کم خونی را فراهم می کند.

نخوردن منابع ویتامین C

یکی از ویتامین هایی که جذب آهن را در سیستم گوارشی افزایش می دهد، ویتامین C است. این ماده مغذی جذب آهن را چند برابر می کند بنابراین مصرف منابع آهن «هم» و «غیر هم» که شامل انواع گوشت، عدس و لوبیا قرمز است، با منابع غذایی حاوی این ویتامین که شامل گوجه فرنگی، بروکلی، کلم بروکسل و انواع مرکبات است، توصیه می شود.

رژیم های غذایی گیاهخواری

رژیم های غذایی گیاهخواری: برخی افراد از خوردن گوشت و سایر موادغذایی با منشاء حیوانی امتناع می کنند و در واقع رژیم غذایی شان از نوع گیاهخواری است و کمتر به سراغ انواع گوشت می روند، بنابراین خطر بروز کمبود آهن در آنها بالاست. با وجودی که حذف کامل منابع آهن و دریافت این ماده مغذی از طریق مکمل توصیه نمی شود اما این افراد چاره ای ندارند جز مصرف قرص های آهن تا بتوانند تاحدودی نیازشان به این ماده مغذی را جبران کنند

تغذیه نشدن با شیرمادر

جالب است بدانید بچه هایی که کم وزن هستند یا حتی زودتر از موعد به دنیا می آیند، نیاز به آهن بیشتری دارند و آنهایی که با شیرمادر تغذیه نمی کنند، بیش از دیگران در معرض کم خونی ناشی از فقرآهن قرار دارند. علت این موضوع آن است که بررسی ها نشان داده اند جذب آهن موجود در شیرمادر راحت تر از آهن موجود در شیر خشک غنی?شده است بنابراین چه بهتر که بچه ها حداقل تا ۱ سالگی با شیرمادرشان تغذیه شوند.

نخوردن میوه های تازه

میوه هایی مانند زردآلو، کیوی، پرتقال، لیمو و توت فرنگی از منابع ویتامین C هستند که توصیه می شود مرتب آب آنها با غذا یا در میان وعده ها مصرف شود، بنابراین هر نوع بد غذایی و مصرف نکردن این موادغذایی می تواند زمینه ساز بروز کم خونی باشد.

مصرف نکردن دانه ها و مغزها

برخی از این موادغذایی مانند کنجد، تخم کدو حلوایی و فندق مقادیر قابل ملاحظه ای آهن دارند که نخوردن آنها در میان وعده ها و مصرف خوراکی هایی که در دسته تنقلات قرار می گیرند، می تواند زمینه ساز کم خونی ناشی از فقرآهن باشد. جالب است بدانید در ۱۰۰ گرم کنجد، ۱۰ میلی گرم آهن و در ۱۰۰ گرم فندق، ۶ میلی گرم آهن «غیرهم» وجود دارد که البته چرب بودن آنها انرژی فراوانی را به بدن می رساند بنابراین کسانی که اضافه وزن دارند، باید در مصرف این منابع غذایی حد اعتدال را رعایت کنند (روزانه یک قاشق غذا خوری تخم کدو یا کنجد بخورند و ۷ عدد فندق) زیرا این مقادیر، معادل یک واحد چربی است و ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد. البته نباید فراموش کرد که آهن این موادغذایی ۲ تا ۳ برابر کمتر از منابع حیوانی قابل جذب است اما می توان با همراه کردن میوه های غنی از ویتامین C ، جذب آنها را نیز افزایش داد.

نخوردن جگر

جگر از موادغذایی، غنی از ویتامین های گروه B به خصوص B۶ و B۲ است و بررسی ها نشان داده اند کمبود آنها باعث کاهش جذب آهن می شود. البته این موضوع در مورد ویتامین A نیز صادق است بنابراین داشتن یک برنامه غذایی حاوی تمام گروه ها می تواند از کمبودهای احتمالی پیشگیری کند.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 165 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 0:39

به گزارش جام جم سرا، هسته‌ برخی از میوه‌ها و سبزیجات مانند انگور، تمشک، انار و غیره سرشار از ترکیباتی هستند که برای بدن ما مفیدند.

روغن و یا کپسول این هسته‌های ریز و کوچک اثرات شگفت انگیزی دارند که شناختشان خالی از لطف نیست. برای آشنایی بیشتر با خواص این هسته‌ها با ما باشید.

هسته که نباشد گیاهی نیست

بدون هسته و دانه، گیاهی رشد نمی‌کند. طبیعت برای حفظ بقای گونه‌های مختلف میوه و سبزیجات، از هسته‌ها مراقبت می‌کند. به همین منظور دور این هسته‌های ریز یک غشای حفاظتی کشیده که حافظ مواد مغذی لازم برای رشد میوه‌ها می‌باشد. برای همین هم هسته‌ی برخی از میوه‌ها حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب هستند.

این ترکیبات معروف نیز اثرات مفیدی روی سلامتی ما می‌گذارند. اما چگونه می‌شود از تمام این خواص استفاده کرد؟ آیا همه‌ی هسته‌ها مصرف کردنی و مفید هستند؟ در جواب این سۆالات باید گفت که غشای بیرونی هسته‌ها معمولاً سفت بوده و به راحتی قابل جویدن نیستند. طعم نسبتاً تلخ هسته‌ها برای خیلی‌ها خوشایند نیست و برای همین بدن ما قادر نیست که خواص کامل هسته‌ها را جذب کند.

دانشمندان و محققان حوزه‌ی سلامت تحقیقات زیادی روی خواص هسته روی بدن انسان انجام می‌دهند. امروزه هسته‌ها به صورت روغن مانند روغن هسته‌ی انگور، مکمل‌های غذایی و یا در محصولات آرایشی در اختیار مصرف کننده ها قرار گرفته است. در اینجا چند نمونه از این هسته‌های سلامتی را معرفی می‌کنیم.

هسته‌ انگور، برای پاک‌سازی بدن

هسته‌ی انگور و روغنی که از آن گرفته می‌شود سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها به خصوص آنتی‌اکسیدان‌های خانواده‌ی پُلی‌‎فنول‌ها می‌باشد. از این گذشته این روغن حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است. این ترکیبات مفید باعث بهبود جریان خون شده و از عروق و قلب ما محافظت می‌کند. روغن هسته‌ی انگور خواصی دارد که برای پوست نیز مفید است. در واقع این روغن باعث تغذیه و نرم و مرطوب شدن پوست شده و ترشح کلاژن را بیشتر می‌کند. این روزها در ترکیب لوازم آرایشی از این روغن استفاده می‌شود.

هسته‌ انار، احیا کننده‌ سلول‌ها

در چین باستان انار را سمبل جاودانگی می‌دانستند. هر دانه انار حاوی صدها هسته‌ی کوچک است که با یاقوت سرخی پوشانده شده است. روغنی که از این هسته‌های سفید گرفته می‌شود سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به خصوص فلاوونوئیدها و اسیدهای چرب ضروری است. این روزها تولید کننده های بزرگ لوازم آرایشی از این روغن برای تولید لوازم آرایشی ارگانیک استفاده می‌کنند چون باعث تحریک ترشح کلاژن شده و پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد. محققان حوزه‌ی تغذیه علاقه‌ی زیادی به بررسی دقیق‌تر هسته‌های انار نشان داده‌اند.

اولاً به خاطر این که این هسته‌ها سرشار از فیتواستروژن‌ها هستند که برای بهبود و درمان علائم یائسگی بسیار مفید است؛ و دوما به خاطر این که احتمال می‌دهند هسته‌ی انار خواص ضدسرطانی داشته باشد. برای همین محققان بررسی‌های گسترده‌ای در این خصوص آغاز کرده‌اند.

هسته‌ تمشک، برای مقابله با پیری

روغن هسته‌ تمشک سرشار از بتاکاروتن و اسیدهای چرب ضروری و به ویژه ویتامین E می‌باشد برای همین هم روند پیری را به تأخیر انداخته و سلول‌ها را جوان نگه می‌دارد. این هسته‌ها خواص ضدالتهابی و التیام بخشی دارند و برای همین هم باعث تغذیه، احیا و تقویت سلول‌های پوستی می‌شوند. روغن هسته‌ تمشک برای پوست‌های حساس بسیار مفید است. در واقع این روغن برای تسکین خارش و پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست تأثیر خوبی دارد.

توجه داشته باشید که هسته‌ کیوی نیز بسیار پر خاصیت است. با وجود این که روغن هسته‌ کیوی چندان شناخته شده نیست اما با این حال این روغن سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب اشباع نشده می‌باشند که باعث نرمی پوست شده و با آکنه و پوست‌های خشن مقابله می‌کند.

هسته‌ گریپ‌فروت، یک آنتی‌بیوتیک طبیعی

عصاره‌ هسته‌ گریپ‌فروت یک ضد میکروب بسیار قوی می‌باشد. عصاره هسته‌ گریپ‌فروت بر خلاف داروهای آنتی‌بیوتیکی به مدت طولانی در روده باقی نمانده و تعادل فلور روده را به هم نمی‌زند.

قطره و یا قرص هسته‌ گریپ‌فروت برای درمان سرفه و لارنژیت و غیره مفید است. از این داروهای طبیعی می‌توان برای درمان قارچ‌ها و یا بهبود مشکلاتی مانند آفت کمک گرفت.

عصاره‌ی هسته‌ی گریپ‌فروت حاوی میزان زیادی فلاوونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های خانواده‌ی پولی فنول‌ها می‌باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. البته توصیه می‌کنیم حتماً از محصولات ارگانیک استفاده کنید.

منبع : تبیان

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 0:39

به گزارش جام جم سرا، البته بودن در سنین رشد، ابتلا به بیماری هایی مانند کرون و سلیاک و خونریزی های مکرر از عواملی هستند که زمینه بروز این مشکل را فراهم می کنند اما عادت های غلط غذایی نیز شرایط را برای ابتلا به این بیماری فراهم می کنند و این درست همان چیزی است که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم.

نوشیدن چای و قهوه

مطالعه ها نشان داده اند نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه ترکیب های فنولیک دارند که مانع جذب آهن در دستگاه گوارش می شوند. به علاوه، در چای ترکیب دیگری به نام تانن وجود دارد که جذب این ماده معدنی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. به این دلیل توصیه می شود بلافاصله بعد از خوردن موادغذایی حاوی آهن یا وعده غذایی اصلی، این نوشیدنی ها را میل نکنید.

زیاده روی در مصرف لبنیات

حتما با خواندن این عنوان تعجب خواهید کرد اما واقعیت آن است که کلسیم موجود در موادغذایی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر وقتی با منابع غذایی حاوی آهن همراه شوند، هنگام جذب با آهن موجود رقابت می کنند و جذب این ماده معدنی را به حداقل ممکن می رسانند، بنابراین بهتر است موادغذایی ای مانند ماست و دوغ را که اغلب در کنار غذا سرو می شوند، با غذاهای گوشتی ای نظیر کباب که منبع عالی آهن هستند، میل نکنید. البته این توصیه به کسانی است که بیشتر در معرض کم خونی ناشی از فقرآهن هستند؛ مانند کودکان و نوجوانان، زنان باردار و...

مصرف بیش از حد سویا

سویا از موادغذایی ای است که پروتئین دارد و این ترکیب مانع جذب آهن می شود بنابراین مصرف توام سویا با منابع گوشتی، عادت غذایی غلطی است که زمینه کمبود این ماده مغذی را فراهم خواهد کرد. البته مشابه این موضوع در مورد غلات کامل نیز وجود دارد زیرا این موادغذایی نیز دارای «فیتات» هستند که این ترکیب نیز مانع جذب آهن می شود. البته فراموش نکنید نان هایی که خمیر شان با جوش شیرین به عمل نمی آید، بلکه طی فرایند تخمیر تهیه می شوند، مقادیر بسیار کمتری فیتات دارند.

مصرف بیش از اندازه منابع اگزالاتی

مواد غذایی مانند اسفناج، ریواس، کرفس، هویج، خیار و جعفری ترکیبی به نام اسید اگزالیک دارند که در دستگاه گوارش با عناصر دو ظرفیتی پیوند می خورد و از جذب آنها جلوگیری می کند بنابراین مصرف گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ به عنوان منابع آهن با سبزی های یاد شده شرایط بروز کم خونی را فراهم می کند.

نخوردن منابع ویتامین C

یکی از ویتامین هایی که جذب آهن را در سیستم گوارشی افزایش می دهد، ویتامین C است. این ماده مغذی جذب آهن را چند برابر می کند بنابراین مصرف منابع آهن «هم» و «غیر هم» که شامل انواع گوشت، عدس و لوبیا قرمز است، با منابع غذایی حاوی این ویتامین که شامل گوجه فرنگی، بروکلی، کلم بروکسل و انواع مرکبات است، توصیه می شود.

رژیم های غذایی گیاهخواری

رژیم های غذایی گیاهخواری: برخی افراد از خوردن گوشت و سایر موادغذایی با منشاء حیوانی امتناع می کنند و در واقع رژیم غذایی شان از نوع گیاهخواری است و کمتر به سراغ انواع گوشت می روند، بنابراین خطر بروز کمبود آهن در آنها بالاست. با وجودی که حذف کامل منابع آهن و دریافت این ماده مغذی از طریق مکمل توصیه نمی شود اما این افراد چاره ای ندارند جز مصرف قرص های آهن تا بتوانند تاحدودی نیازشان به این ماده مغذی را جبران کنند

تغذیه نشدن با شیرمادر

جالب است بدانید بچه هایی که کم وزن هستند یا حتی زودتر از موعد به دنیا می آیند، نیاز به آهن بیشتری دارند و آنهایی که با شیرمادر تغذیه نمی کنند، بیش از دیگران در معرض کم خونی ناشی از فقرآهن قرار دارند. علت این موضوع آن است که بررسی ها نشان داده اند جذب آهن موجود در شیرمادر راحت تر از آهن موجود در شیر خشک غنی?شده است بنابراین چه بهتر که بچه ها حداقل تا ۱ سالگی با شیرمادرشان تغذیه شوند.

نخوردن میوه های تازه

میوه هایی مانند زردآلو، کیوی، پرتقال، لیمو و توت فرنگی از منابع ویتامین C هستند که توصیه می شود مرتب آب آنها با غذا یا در میان وعده ها مصرف شود، بنابراین هر نوع بد غذایی و مصرف نکردن این موادغذایی می تواند زمینه ساز بروز کم خونی باشد.

مصرف نکردن دانه ها و مغزها

برخی از این موادغذایی مانند کنجد، تخم کدو حلوایی و فندق مقادیر قابل ملاحظه ای آهن دارند که نخوردن آنها در میان وعده ها و مصرف خوراکی هایی که در دسته تنقلات قرار می گیرند، می تواند زمینه ساز کم خونی ناشی از فقرآهن باشد. جالب است بدانید در ۱۰۰ گرم کنجد، ۱۰ میلی گرم آهن و در ۱۰۰ گرم فندق، ۶ میلی گرم آهن «غیرهم» وجود دارد که البته چرب بودن آنها انرژی فراوانی را به بدن می رساند بنابراین کسانی که اضافه وزن دارند، باید در مصرف این منابع غذایی حد اعتدال را رعایت کنند (روزانه یک قاشق غذا خوری تخم کدو یا کنجد بخورند و ۷ عدد فندق) زیرا این مقادیر، معادل یک واحد چربی است و ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد. البته نباید فراموش کرد که آهن این موادغذایی ۲ تا ۳ برابر کمتر از منابع حیوانی قابل جذب است اما می توان با همراه کردن میوه های غنی از ویتامین C ، جذب آنها را نیز افزایش داد.

نخوردن جگر

جگر از موادغذایی، غنی از ویتامین های گروه B به خصوص B۶ و B۲ است و بررسی ها نشان داده اند کمبود آنها باعث کاهش جذب آهن می شود. البته این موضوع در مورد ویتامین A نیز صادق است بنابراین داشتن یک برنامه غذایی حاوی تمام گروه ها می تواند از کمبودهای احتمالی پیشگیری کند.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 21:46

به گزارش جام جم سرا، برگ درخت‌ها ریخته است، باد به شیشه پنجره‌های می‌خورد، ابرها پایین آمده‌اند، آسمان تیره شده و است و دیگر خبری از آفتاب تابستانی نیست. زمستان‌ها باید با انواع و اقسام میوه‌های تابستانی با رنگ‌های درخشان و براقشان (که نشانه محتوی آنتی‌ اکسیدان آنهاست) خداحافظی کنیم.

آب و هوای سرد تنوع میوه‌ها و سبزیجات را هم کمتر می‌کند. با آن همه موادغذایی فوق‌العاده‌ای که عادت کرده بودیم تابستان بخوریم (مثل انواع فلفل، آلو، توت، خیار و گوجه‌فرنگی‌های تازه)، شاید به نظرتان سخت برسد که چطور می‌توانید نیاز روزانه‌تان به آنتی اکسیدان را در فصل زمستان تامین کنید، اما جالب است بدانید که بعضی از منابع عالی آنتی اکسیدان هم مخصوص زمستان هستند.

شاید برایتان تعجب‌آور باشد که بدانید موادغذایی که بالاترین محتوی آنتی اکسیدان را دارند، ادویه‌ها و بوته‌ها و سبزی‌ها هستند. سطح آنتی اکسیدان با ارزش ORAC آنها مشخص می‌شود. ORAC علامت اختصاری ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن و واحدهای ORAC ظرفیت آنتی‌اکسیدان موادغذایی را اندازه می‌گیرد. هرچه این عدد برای یک ماده‌غذایی بالاتر باشد بهتر است.

عموم مردم باور دارند که موادغذایی که بالاترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارند به پایین آوردن خطر التهاب، سرطان، پیری و بیماری کمک می‌کنند. هوای سرد رایحه گرم دارچین، ادویه، پودر زنجبیل، هل، میخک، رزماری و مریم‌گلی را تشدید می‌کند. همه اینها قدرت آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارند. میخک بالاترین ارزش آنتی‌اکسیدان (۳۱۴،۴۴۶) را در میان موادغذایی داشته و دارچین مقام سوم را دارد (۲۶۷،۵۳۶). کافی است اینها را با سطح آنتی اکسیدان بلوبری که تصور می‌کردید سرشار از آنتی‌اکسیدان است مقایسه کنید: عدد ORAC بلوبری فقط ۶،۵۵۲ است.

سوپ‌های گرم، آبگوشت‌ها و خورش‌ها و چای‌های ادویه‌دار بهترین روش برای مصرف این ادویه‌ها در زمستان است. چای مخصوص خودتان را با مخلوط کردن میخک، دارچین، هل، رازیانه و دانه وانیل درست کنید (دقت کنید که از شکر کمی استفاده کنید). روی پوره سیب‌زمینی و کدو پودر دارچین و روی کبابتان رزماری و مریم‌گلی بپاشید. حالا بروید و گردوغبار کمد ادویه‌هایتان را گرفته و از آنها بیشترین استفاده را در فصل زمستان ببرید.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 150 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 18:22

در چنین شرایطی این مشکل نه‌تنها طبیعی نیست، بلکه می‌تواند نشانه یک بیماری گوارشی باشد و فرد حتما باید تحت درمان قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر آروغ زدن با درد سینه همراه باشد، باید متخصص احتمال سکته دیواره تحتانی قلب را بررسی کند.

چرا بعضی از افراد مرتب آروغ می‌زنند؟

بعضی از افراد مرتب و به ‌طور مزمن آروغ می‌زنند. باید بدانید در آروغ زدن مزمن که در حقیقت یک بیماری محسوب می‌شود، فرد مبتلا قبل از هر بار آروغ زدن مقداری هوا می‌بلعد، ولی قبل از رسیدن به معده، این هوا اندکی از مسیر مری را می‌پیماید و دوباره بازگردانده می‌شود. بنابراین آروغ‌های مکرر در این افراد به علت بلع مکرر هوا ایجاد می‌شود، نه بر اثر تولید بیش از اندازه گاز در دستگاه گوارش.

یک راه‌حل پیشنهادی

وقتی بلع هوای زیاد به آروغ‌های مکرر و خارج کردن باد از گلو منجر می‌شود، گذاشتن یک وسیله تمیز بین دندان‌ها، می‌تواند تعداد بلع‌های غیرارادی که معمولا هم به علت عادت است را کاهش داده و چرخه بلع هوا و ایجاد ناراحتی در قسمت فوقانی شکم و در نتیجه آروغ زدن را قطع کند.

وقتی مشکل تولید گاز زیاد در شکم نیست

تولید گاز زیاد در معده و روده که با خوردن غذاهایی از قبیل حبوبات، سبزیجات، میوه‌های نارس، نوشیدن مایعات گازدار از قبیل ماءالشعیر، سودا یا حتی سیب، انگور و آلو ایجاد می‌شود، آروغ زدن‌های مداوم را به همراه دارد، اما همان طور که اشاره کردیم آروغ زدن، همیشه ناشی از بلع هوا یا تولید بیش از حد گاز ناشی از مواد غذایی نیست.

مثلا در مواردی، آروغ زدن همراه با خروج گاز بدبو از دهان است که در این صورت، باید حتما پزشک، شخص را معاینه کرده و بیماری‌هایی را که می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد آروغ بدبو باشند، تشخیص دهد. می‌پرسید چه بیماری‌هایی؟ انسداد قسمت خروجی معده که می‌‌تواند ناشی از زخم‌ اثنی‌عشر یا در موارد نادر، تومورهای بدخیم آن ناحیه باشد و به باقی ماندن غذا منجر می‌شود، یکی از علت‌هاست. همچنین گاستروپارزی یا همان فلج معده که در این وضع به علت آسیب اعصاب معده، تخلیه معده به آرامی انجام شده و منجر به انباشته شدن غذا در معده می‌شود. در اغلب موارد نیز این بیماری از‌جمله عوارض دیابت نوع یک و گاهی دیابت نوع دو است.

از طرفی واگوتومی (در این حالت اعصاب واگ معده به دلیل زخم معده یا هر علت دیگر، توسط جراح قطع شده است) از‌جمله علت‌های آروغ زدن‌های مداوم است. در دیگر بیماری‌های گوارش مثل کوله سیستیت، زخم پپتیک و بیماری ریفلاکس معده به مری هم بیماران ممکن است زیاد آروغ بزنند. زیرا آروغ زدن باعث تسکین موقتی بیمار خواهد شد. البته این مشکل با مراجعه به پزشک قابل درمان است.

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی

فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:04

به گزارش جام جم سرا، تغییر سبک زندگی به این معنا است که شما به صورت پیوسته وزن کم می‌کنید و از طرف دیگر با تدوام آن وزن‌تان را کنترل خواهد کرد. در این مطلب با ما همراه شوید تا به شما بگوییم چگونه بدون رژیم لاغر شوید.

توصیه اول: کاهش کالری

برای کاهش وزن شما به کاهش کالری دریافتی از مواد غذایی نیاز دارید. وقتی کالری دریافتی را کاهش دهید در شرایطی که بدن نیاز به مصرف انرژی داشته باشد اما نتواند این نیاز را از کالری دریافت شده از مواد غذایی تأمین کند، سراغ ذخایر بدن می‌رود.

برای این کار شما باید به مرور از طریق مواد غذایی که مصرف می‌کنید، ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید. مثلاً با کاهش حجم مواد غذایی، یا استفاده از بشقاب‌های کوچک، یا حتی می توانید قبل از وعده غذایی یک سیب میل کنید، با این کار ۱۹۰ کالری کمتر دریافت می‌کنید. همچنین مصرف مواد غذایی فرآوری شده، فست‌فودها، سرخ کردنی‌ها و کلاً مواد غذایی که ارزش تغذیه‌ای ندارند مانند تنقلات و شیرینی را حذف کنید.

توصیه دوم: آب بنوشید

آب بنوشید! خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد که برای کاهش وزن و یا کنترل وزن آب بنوشید، اما واقعاً یکی از گزینه‌های پیشنهادی و در دسترس برای اینکه بدون رژیم لاغر شوید، همان آب است. مصرف آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و این به معنی کالری سوزی بیشتر است. سعی کنید حداقل روزانه ۸ لیوان آب میل کنید، البته اگر وزن‌تان بالا است، می‌توانید قبل از هر وعده غذایی آب میل کنید چرا که نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب قبل از هر ۳ وعده غذایی باعث کاهش یک کیلو ۳۰۰ گرم وزن در حدود ۱۲ هفته می‌شود.

توصیه سوم: سالم غذا بخورید

ما معتقدیم سالم غذا خوردن، یعنی پیروی از رژیم غذایی سالم بهتر از رژیم گرفتن‌های طاقت فرسا است. سعی کنید مصرف حبوبات را بالا ببرید و از مصرف مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنید. تا می‌توانید میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی‌تان داشت باشید.

در انتخاب لبنیات، بدون چربی را انتخاب کنید و همچنین مصرف گوشت را محدود کنید. نکته مهم دیگر اینکه مصرف چربی را حذف کنید و بیشتر از چربی‌های سالم استفاده کنید، به نحوی که ۳۰ درصد از کالری مصرفی شما را به خود اختصاص دهد. غذاهایی با چربی سالم را انتخاب و مواد غذایی با چربی اشباع بالا را محدود کنید، همچنین از مصرف غذاهای با چربی ترانس جلوگیری کنید. روغن گیاهان، آجیل و ماهی، سالم ترین منابع هستند.

توصیه چهارم: ورزش کنید

ورزش یکی از بهترین گزینه‌ها برای برخورداری از سلامت جسمی، طول عمر و داشتن وزن ایده‌آل است. لازم نیست به خودتان سخت بگیرید و فعالیت‌های ورزشی سنگینی انجام دهید، می توانید پیاده روی کنید، بدوید، طناب بزنید یا حتی برقصید! حتماً بعد از هر وعده غذایی ۱۰۰ قدم یا ۱۰ دقیقه پیاده روی به صورت قدم زدن در برنامه داشته باشید، می‌توانید اوقات فراغت‌تان را با فعالیت‌های ورزشی مورد علاقه مانند بسکتبال، شنا و یا هر فعالیت دیگری که دوست دارید پُر کنید.

اما اگر می‌خواهید بهتر و با هدف ورزش کنید، حداقل ۱۵۰ دقیقه در طول هفته ورزش کنید، البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، هم فعالیت هوازی داشته باشید، مانند دویدن و طناب زدن و هم تمرینات بدنسازی انجام دهید، به این صورت شما هم کالری بیشتری مصرف می‌کنید و هم اینکه تناسب اندام نیز خواهید داشت.

توصیه پنجم: کربوهیدرات پیچیده بخورید

بسیاری از کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند، در حالی که کربوهیدرات یا همان قند، اولین گزینه برای تأمین انرژی بدن و حتی مغز است. به جای استفاده از کربوهیدرات ساده، از کربوهیدرات پیچیده استفاده کنید، چون نوع ساده شرایط افزایش وزن بیشتری دارد.

توصیه ششم: خوب و زود بخوابید

محققان می‌گویند کاهش ساعت خواب در شبانه روز باعث افزایش اشتها می‌شود؛ علاوه بر این افرادی که در شبانه‌روز کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند، ۵۰ درصد انسولین بیشتری تولید می‌کنند که همین انسولین یکی از عوامل اصلی ذخیره چربی‌ها است. پس توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید بدون رژیم لاغر شوید، خواب کافی داشته باشید. قبل از ساعت ۱۱ بخوابید و سر ساعت مشخصی بیدار شوید.

شب‌ها از نوشیدن چای یا قهوه که باعث بی خوابی می‌شوند بپرهیزید. شام را حداقل یک ساعت و نیم قبل از خوابتان میل کنید و قبل از خواب به جای تماشای تلویزیون، فعالیت‌های آرامش بخش انجام دهید. یادتان نرود برای داشتن وزن مناسب، علاوه بر ورزش و تغذیه سالم باید بهداشت زندگی سالمی نیز داشته باشید. اولین نکته بهداشت زندگی سالم هم خواب خوب و مناسب است.

توصیه هفتم: چربی سوزها

مواد غذایی چربی سوز غذاهایی هستند که موجب کالری سوزی بیشتر می‌شوند و در نتیجه با چربی‌های ذخیره در بدن نیز مقابله می‌کنند. برخی از مواد غذایی نه تنها باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند، بلکه هم انرژی‌زا هستند، هم باعث کاهش اشتها می‌شوند و هم چربی سوزی می‌کنند. پس می توان گفت یکی از بهترین گزینه ها برای لاغر شدن بدون رژیم است. برخی از این مواد غذایی شامل: فلفل، ادویه، سیر، زنجبیل، چای سبز، گریپ فروت، سیب و مواد غذایی حاوی پروتئین هستند.

توصیه هشتم: استرس را کاهش دهید

استرس برای شما که به فکر کاهش چربی بدن هستید، خوب نیست! در واقع استرس می‌تواند متابولیسم را کاهش دهد. زمانی که بدن در شرایط استرسی است، غدد آدرنال مقدار زیادی هورمون استرس یا کورتیزول ترشح می کند، که باعث اختلال در ریتم طبیعی هورمون بدنی می‌شود و در نتیجه موجب کاهش توانایی بدن در سوختن چربی خواهد شد. استرس باعث چربی شکمی می‌شود.

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:04

به گزارش جام جم سرا، همه ما با این میوه گرد و سرخ آشناییم، اما قبل از معرفی خواص و مضرات این میوه برای سلامت بدن، پیشگیری و درمان بیماری و حتی مزایایی که برای زیبایی دارد، بهتر است به طور کوتاه، نحوه خرید و نگهداری آن گفته شود که ممکن است کمتر کسی با آن آشنا باشد.

* یکی از آفات محصول انار کرمی موسوم به «کرم گلوگاه انار» است که از طریق همین بخش از انار وارد آن می‌شود. برای این که بتوانید هنگام خرید انار متوجه شوید‌ پولی که می‌پردازید پای خرابکاری‌های این کرم هدر نمی‌رود، ابتدا همین بخش گلوگاه انار را نگاه کنید. در صورتی که بیش از حد سیاه باشد احتمال بیشتری مبنی بر کرمزدگی آن وجود دارد.

* فضای مرطوب باعث کپک زدن سریع انار می‌شود. این میوه را بهتر است پس از خرید از نایلون خارج کرده و در جای خشک و خنک نگه دارید.

* اگر می‌خواهید انار زمان بیشتری بماند، هر عدد آن را بین یک تکه کاغذ روزنامه بپیچید و دور از آفتاب نگهداری کنید. اگر بتوانید انارهای پیچیده در روزنامه را درون سبدی حصیری یا چوبی بگذارید و از سقف محلی خنک نظیر زیرزمین یا قسمت همیشه سایه بالکن آویزان کنید، مدت نگهداری این محصول بیشتر هم خواهد شد.

‌خواص انار:

* انار یک سم‌زدای عالی به شمار می‌رود. برای این‌که از بدنتان سم‌زدایی کنید، خوردن به طور متناوب آن را فراموش نکنید.

* این میوه برای کسانی که دچار فشار خون بالا هستند، دارویی عالی است. به همین دلیل کسانی که فشار خون متعادلی دارند، باید هنگام خوردن آن زیاده‌روی نکرده و کسانی که دچار کم‌فشاری خون هستند لازم است با دقت و احتیاط بیشتری آن را مصرف کنند؛ زیرا سبب افت فشار خون خواهد شد.

* انار یک چربی‌سوز اساسی به شمار می‌رود. در تحقیقی که ‌ چندی پیش منتشر شد، دانشمندان علم تغذیه و پزشکی دریافتند مصرف روزانه یک لیوان آب انار به مدت یک ماه باعث شکست سلول‌های چربی و کاهش وزن افراد مورد تحقیق شده است.

* این میوه فواید بسیار در کاهش کلسترول دارد و به خصوص التهابات دیواره عروق را کاهش می‌دهد. این عمل باعث می‌شود ‌ احتمال سکته نیز در افراد به‌شدت کاهش یابد.

* انار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مواد معدنی درون این میوه می‌توا‌ند بر رادیکال‌های آزاد فائق آید و جلوی اثرگذاری این رادیکال‌ها بر آنتی‌اکسیدان‌ها را بگیرد. می‌دانید ‌ آنتی‌اکسیدان برای حفظ سلامت سلول‌ها به خصوص سلول‌های پوست و مو بسیار مفید است.

* این میوه سرخ، مزاج را ملین می‌کند. برای رفع مشکل بیرون‌روی یا اسهال درمانی شفابخش به شمار می‌رود و اثراتش بر مجاری ادراری ثابت شده است؛ چنان که در منابع متعددی بر ادرارآور بودن آن و تصفیه این مجاری از سموم تأکید شده است.

* کسانی که به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند، با وارد کردن این میوه به رژیم تغذیه خود می‌توانند مشاهده کنند‌ پس از مدتی استفاده از آن پوستشان روشن‌تر و شاداب‌تر شده است.

* جوشانده پوست درخت این میوه ضدانگل خوبی برای بدن است. جوشاندن ریشه درخت انار و مصرف آن در طب سنتی به عنوان از بین برنده کرم‌های معده و روده معرفی شده است. جوشانده برگ‌های آن نیز از دیرباز برای تنظیم عادت ماهانه در میان خانم‌هایی پرطرفدار بوده که قاعدگی آنها دستخوش تغییرات نامنظم است.

* انار در برخی افراد، به ویژه آنها که مزاجی سرد دارند باعث سرگیجه، سردرد و گاهی استفراغ می‌شود. پس اگر جزو چنین افرادی هستید، مراقب سلامت خود هنگام مصرف این میوه باشید.

* اگر از ابتلا به بیماری‌های مفصلی وحشت دارید، انار بخورید. فرقی ندارد آن را به صورت میوه، رب یا روغن انار مصرف کنید؛ هر سه خواصی دارد که نتیجه خوردنشان جلوگیری از تخریب شدن بافت‌های مفصل و غضروف‌ها و در نتیجه بروز آرتروز است.

* اگر به روغن دانه انار دسترسی دارید از خرید و استفاده آن غافل نشوید. این روغن مراقب خوبی برای حفظ پوست در برابر سرطان است؛ خشکی پوست را برطرف می‌کند و التهابات آن را به‌شدت تسکین می‌دهد.

* از روغن دانه انار برای صاف کردن موهای فر نیز می‌توان استفاده کرد. مقدار بسیار کمی از آن را به موهایتان بمالید تا حالت فر آن کاهش یابد.

* در طب سنتی هر جا قصد ارائه دستوری برای افزایش اسپرم مردان و بالا بردن میزان باروری آنها بوده، در کنار تأکید بر مصرف برخی میوه‌ها و آجیل‌ها، نام و نشانی نیز از انار می‌توان دید.

* برخی افراد به دلایل متعددی ممکن است دچار گرفتگی یا پولیپ بینی شوند. اگر مقداری آب انار را با اندکی عسل مخلوط کرده و به اندازه یک یا دو قطره در بینی بچکانید، خواهید دید‌ پس از چندی بهتر می‌توانید تنفس کنید و راه بینی‌تان به اصطلاح باز شده است.

* برعکس آب انار، رب انار بر میزان چربی می‌افزاید؛ بنابراین اگر از لاغری و کمبود وزن رنج می‌برید، رب این میوه را مصرف کنید.

* دم‌کرده برگ انار باعث رفع خستگی، کاهش دفعات حملات میگرنی، درمان کم‌خونی و دفع مقداری از آسیب‌های دخانی می‌شود.

چاردیواری

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:04

جام جم سراجام جم سرامیوه چربی سوز را بشناسیدچگونه بدون رژیم لاغر شوید؟آروغ زدن می‌تواند نشانه بیماری باشدبهترین روش کاهش وزن برای خانم‌های کارمندهوای مسموم، کودکان‌ بی‌دفاعهنرنمایی زمستانی + تصاویراین سبزی را بخورید تا سکته نکنید8 عادت معده خراب کن10 مشکل سلامتی به ظاهر پیش پاافتادهرویارویی جهان طی دو دهه آینده با 643 میلیون دیابتیبرای لاغر شدن "ته دیگ" بخورید!طرز تهیه کلوچه کنجدیغذاهایی که با هم نمی‌سازندطرز تهیه معجونی معجزه‌ آسا برای نجات سیگاری هاشاه کلید چربی سوزی را بیابیدمناسب ترین سن برای کاهش وزنطرز تهیه مرغ‌کنجدیچطور در هوای آلوده جانمان را نجات دهیم؟با گیاهان دارویی آکنه را از بین ببریدعفونت در مفاصل کودک را سریع درمان کنیدزیبایی زمستانی موها با این مواد غذاییمربع مرگخوراکی های مناسب برای سیاهی دور چشمبا لیموی منجمد به جنگ تومورهای بدخیم برویدچند نکته درباره خواص گوشت شتر

http://www.jamejamonline.ir Jamejam Daily Fa /Areas/Sara/Content/Theme/Default/Images/logo.png http://Jamejaonline.ir Jamejam Daily

انار یکی از میوه‌هایی است که اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید، باید آن را در برنامه تغذیه‌ای خود بگنجانید. البته مثل همه چیز این میوه، هم فایده دارد و هم ضرر؛ فقط پیش از استفاده و بهره بردن از خواص آن باید بدانید برای چه کسانی مضر است و برای چه کسانی مفید. http://jamejamonline.ir/sara/2249938430193226228/%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B2-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF Tue, 19 Jan 2016 12:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/06/31/635785143548731354_S.jpg شاید باور آن برای برخی‌ها سخت باشد که چگونه می‌توان بدون رژیم لاغر شوند! اما چنین چیزی واقعاً امکان پذیر است، چرا که تغییر سبک زندگی را مد نظر قرار داده‌ایم. http://jamejamonline.ir/sara/2249891967145251893/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%9F Tue, 19 Jan 2016 10:57:10 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/29/635887965542367243_S.jpg هفته گذشته گفتیم باد گلو یا آروغ یکی از واکنش‌های گوارشی بدن است و پس از خوردن غذا یک پدیده طبیعی محسوب می‌شود. علت آن خروج گازهای بلعیده شده همراه غذاست و گاهی هم بدون افزایش گاز شکم اتفاق می‌افتد. http://jamejamonline.ir/sara/2249389410047978000/%D8%A2%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF Tue, 19 Jan 2016 07:45:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/21/635881427558129757_S.jpg لاغر شدن و کاهش وزن برای خانم های کارمند به دلیل نداشتن وقت و زمان کافی، به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. اگر شما هم جزو این دسته خانم ها هستید پیشنهاد می کنیم با این برنامه لاغر شوید. http://jamejamonline.ir/sara/2248861761929313447/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF Tue, 19 Jan 2016 07:30:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/08/10/635504338905503062_S.jpg هوا آلوده است و نفس‌مان به شماره افتاده. تلویزیون اعلام می‌کند فردا به علت قرارگیری وضع آلاینده‌های هوا در شرایط ناسالم، مدارس و مهد‌کودک‌ها تعطیل هستند. مدتی است کفش کودکتان به پایش تنگ شده و درس و مشق او و مشغله شما مانع این می‌شود که فرصتی برای رفتن به بازار و خرید کفش پیدا کنید. با خود فکر می‌کنید فردا صبح که مدرسه نمی‌رود از فرصت استفاده کنیم و برویم برای خرید کفش... http://jamejamonline.ir/sara/2249385052753439670/%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%85%D8%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86%E2%80%8C-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9 Tue, 19 Jan 2016 07:30:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/29/635887609520095105_S.jpg زمستان مانند سه فصل دیگر سال زیباست. سرمای آن ما را به درون خود فرو می‌برد و به تعمق وا می‌دارد. زیبایی این فصل با دیگر فصول سال متفاوت است و از بوم نقاشی پررنگ و آب سه فصل دیگر سال تنها رنگ سفید باقی مانده است. اما همین رنگ سفید هم یکپارچه مفهوم و معنایی است که باید آن را در سردترین روزها کشف کرد. http://jamejamonline.ir/sara/2248717467430122146/%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1 Tue, 19 Jan 2016 02:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/28/635887141278774439_S.jpg نتایج مطالعات محققان فنلاندی نشان داد که مصرف گوجه فرنگی خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. یکی از آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی به نام لیکوپن (رنگدانه قرمز) در بروز این اثر نقش دارد. http://jamejamonline.ir/sara/2248827237897157400/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF Mon, 18 Jan 2016 21:32:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/06/14/635770513890415477_S.jpg متأسفانه همه ما عادت هایی داریم که به بدن آسیب می زند و معده نیز از این آسیب ها در امان نیست. این عادت ها باعث بالا آمدن اسید معده، دل درد، زخم معده، سرطان و غیره می شود. اما می شود با تغییر عادت های بد از بسیاری از این مشکلات در امان بود. http://jamejamonline.ir/sara/2248757643008133266/8-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%86 Mon, 18 Jan 2016 19:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/08/23/635515753012725884_S.jpg سلامتی مهم ترین عامل برای داشتن یک زندگی مطلوب است. گاهی نادیده گرفتن مسائل سلامتی پیش پاافتاده، مشکلات بزرگی را برایمان به دنبال می آورد. افسردگی، مشکلات قلبی و گاهی بیماری های خاص ممکن است با ساده ترین علائم خود را نشان دهند و ما به آن ها توجه نکنیم. http://jamejamonline.ir/sara/2248736316972662219/10-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%BE%D8%A7%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%87 Mon, 18 Jan 2016 17:30:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/28/635887154945328444_S.jpg آخرین آمار منتشر شده از سوی فدراسیون بین‌المللی دیابت، رقم افزایش دیابت در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا را طی 25 سال آینده 2 برابر اعلام کرده است. http://jamejamonline.ir/sara/2248923362769088170/%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B7%DB%8C-%D8%AF%D9%88-%D8%AF%D9%87%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%A7-643-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DB%8C Mon, 18 Jan 2016 16:13:19 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/21/635880720258567796_S.jpg یک فوق تخصص تغذیه "ته ‌دیگ" را بهترین جایگزین برنج برای کاهش وزن عنوان کرد. http://jamejamonline.ir/sara/2248645628539477780/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D9%87-%D8%AF%DB%8C%DA%AF-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AF Mon, 18 Jan 2016 16:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/09/04/635209665530114587_S.jpg مواد لازم: پودر بادام: 1.5 لیوان، عسل: نصف لیوان ، ارده: نصف لیوان ، روغن کنجد: 2 قاشق غذاخوری ، بکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری ، کنجد: نصف لیوان ، وانیل یا هر نوع اسانس شیرینی، نمک: به مقدار لازم http://jamejamonline.ir/sara/2248683525341153340/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%84%D9%88%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%86%D8%AC%D8%AF%DB%8C Mon, 18 Jan 2016 16:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/28/635887117864438253_S.jpg وقتی گرسنه‌اید معمولا به چیز دیگری غیر از غذا و سیر شدن فکر نمی‌کنید و تنها به فکر پر کردن شکم هستید و گاه پیش می‌آید که معجونی از غذاهای مختلف و خوراکی‌های جورواجور را به یکباره و در فواصل نزدیک به هم می‌خورید، بدون این که مطلع باشید آیا این مواد با هم سازگاری دارند یا نه. http://jamejamonline.ir/sara/2248674525434767633/%D8%BA%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF Mon, 18 Jan 2016 14:45:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/28/635887111586917314_S.jpg آیا بیش از ۳ سال است که سیگار می‌کشید؟ یا اخیرا سیگار را ترک کرده‌اید؟ آیا در محیطی آلوده به آلایندهای سمی زندگی می‌کنید؟ اگر این‌طور است باید بدانید ریه‌های شما پر از مواد سمی است و تمیز کردن آنها ضروری‌تر از ضروری است. http://jamejamonline.ir/sara/2248694183384812363/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87%E2%80%8C-%D8%A2%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7 Mon, 18 Jan 2016 14:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/03/16/635692085898478066_S.jpg دستگاه‌های موضعی کمک به حذف شدت چربی‌ها نمی‌کند بلکه به چربی‌سوزی درست و کم کردن وزن طبیعی کمک می‌کند. http://jamejamonline.ir/sara/2248633808129481801/%D8%B4%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AF Mon, 18 Jan 2016 13:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/09/22/635540723554561957_S.jpg محدوده کاهش وزن بی خطر و ایمن 2 تا 4 کیلوگرم در ماه است یعنی کاهش وزن در این محدوده عوارض کوتاه مدت نخواهد داشت و مبنای درست رژیم غذایی برای کاهش وزن این است که فرد همه گروه‌های غذایی را استفاده کند. http://jamejamonline.ir/sara/2247607244500644611/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D9%86 Mon, 18 Jan 2016 11:30:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/11/13/635584956258633462_S.jpg مواد لازم: گوشت ران یا سینه مرغ بدون استخوان: 600 گرم، آرد ذرت: 2 قاشق غذاخوری، تخم‌مرغ: یک عدد ، روغن: به میزان لازم ، نمک و فلفل: به میزان لازم‌ http://jamejamonline.ir/sara/2248680010418027093/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%BA%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AC%D8%AF%DB%8C Mon, 18 Jan 2016 11:21:33 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/28/635887115382535973_S.jpg اگر این روزها شما نگران وضعیت آلودگی هوا هستید با ما همراه باشید. ما تلاش کردیم با کمک بهترین متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت راهکارهایی را به شما ارائه دهیم تا به واسطه آنها بتوانید از میزان عوارض و آلودگی های هوا کم کنید. http://jamejamonline.ir/sara/2248621264464841195/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85%D8%9F Mon, 18 Jan 2016 10:15:06 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/28/635887074205041670_S.jpg گیاهان دارویی که برای درمان آکنه توصیه می شود در کنار رعایت بهداشت پوست و درمان دارویی توصیه شده توسط پزشک کاربرد دارد و لازم است تا قبل از اقدام با پزشک مشورت شود. http://jamejamonline.ir/sara/2247624341442289436/%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A2%DA%A9%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF Mon, 18 Jan 2016 09:30:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/04/14/635401682066919177_S.jpg فرزند کوچکتان دچار تب و لرز شده است، اما عوارض متفاوتی از سرماخوردگی و عفونت گلو را بروز می‌دهد. یعنی هنگامی که او را بغل می‌کنید بیشتر گریه و ابراز ناراحتی می‌کند... انگار وقتی به بدن‌اش دست می‌زنید احساس درد می‌کند. چنین وضعیتی احتمال وجود التهاب استخوان و مفاصل و در واقع عفونت مفصلی در کودک را مطرح می‌کند. http://jamejamonline.ir/sara/2248185752679554358/%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF Mon, 18 Jan 2016 08:45:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/28/635886767760169561_S.jpg در این مطلب شما را با لیستی از مواد غذایی تقویت کننده عمقی موها بیشتر آشنا می کنیم. با مصرف این مواد غذایی می توانید مطمئن باشید که در فصل سرما نیز موهایتان درخشندگی و سلامت خود را حفظ خواهند کرد. لطفاً با ما همراه باشید. http://jamejamonline.ir/sara/2247588111899828043/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C Mon, 18 Jan 2016 07:30:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/07/27/635808490457663697_S.jpg خیلی‌ها معتقدند نباید بیماران را بیخود ترساند و به آنان اضطراب وارد کرد. من با این ایده کاملا موافقم. باید به بیماران امید و انرژی تزریق کنیم. ولی برخی مسائل واقعا عذاب‌آورند و مرا بسیار ناراحت می‌کنند. http://jamejamonline.ir/sara/2248188059538089895/%D9%85%D8%B1%D8%A8%D8%B9-%D9%85%D8%B1%DA%AF Mon, 18 Jan 2016 06:40:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/28/635886768029279427_S.jpg با چه روش هایی می توانیم مانع سیاه شدن دور چشم شویم بهترین راههای مقابله با سیاهی دور چشم چه روش هایی هستند چه منابع خوراکی به ما در این زمینه کمک می کنند چه ویتامین ها و املاح معدنی در این زمینه مفید هستند؟ http://jamejamonline.ir/sara/2247655270600639731/%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%DA%86%D8%B4%D9%85 Sun, 17 Jan 2016 22:15:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1391/11/27/634965543825729878_S.jpg مصرف میوه و سبزیجات از دیرباز برای داشتن جسمی سالم توصیه شده است. خانواده لیموها نیز از جمله مواد خوراکی هستند که می‌تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری رسانند. http://jamejamonline.ir/sara/2247761941611260242/%D8%A8%D8%A7-%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AC%D9%85%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D8%AE%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF Sun, 17 Jan 2016 20:30:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/10/27/635886470442503452_S.jpg امروزه بسیاری از شهرنشینان به علت عادت نداشتن به مصرف گوشت شتر از خوردن آن اجتناب می‌کنند. برخی نیز بر این باورند که این گوشت سفت و دیرپز بوده و ارزش غذایی ندارد. حال پرسش اینجاست، ارزش غذایی گوشت شتر چه میزان است؟ http://jamejamonline.ir/sara/2247910362878308108/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%B4%D8%AA%D8%B1 Sun, 17 Jan 2016 20:24:01 GMT

- - , .

جام سرا...
ما را در سایت جام سرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان jamsara بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 15:58